سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71804
|
13:48 - 1396/07/19
نسخه چاپی

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور:

افزایش 85 درصدی میزان باسوادی/ 2میلیون و 300 هزار بی‌سواد در کشور داریم

افزایش 85 درصدی میزان باسوادی/  2میلیون و 300 هزار بی‌سواد در کشور داریم
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ، باسوادی در کشور به 85 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، شانزدهمین یادواره نهضت سواد آموزی کشور و اولین یادواره استانی به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر در محل گلزار شهدای شهرستان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و  رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور و همچنین آموزشیاران، دانش آموزان و برخی از مسئولان شهرستانی و استان برگزار شد.

 

علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در اولین یادواره شهدای سوادآموز استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر گفت: بشریت از فقر و گرسنگی، جهل و نادانی و جنگ به شدت در رنج و عذاب است؛ در طول 5 هزار سال گذشته 15 هزار جنگ با سه و نیم میلیارد نفر کشته در دنیا اتفاق افتاده که برخی از این جنگ‌ها چند روزه و برخی دیگر 100 ساله بوده است.

 

باقرزاده گفت: در جنگ ایران و عراق که 2900 روز معادل 7 سال و 11 ماه طول کشید 1500 کیلومتر از مرزهای این کشور درگیر جنگ شد و در طول این مدت 32 کشور به صورت مسقیم عراق را مورد حمایت نظامی، اطلاعاتی، و تجهیزاتی و ... کردند.

 

وی ادامه داد: در طول 8 سال جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ایران بیش از 220 هزار شهید، 320 هزار مجروح و جانباز و 41 هزار آزاده تقدیم شد و زیر ساخت‌های کشور نیز از بین رفت.

 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور تاکید کرد: جنگ سخت به پایان رسیده اما دفاع همچنان باقی است چرا که دشمن هرگز کوتاه نخواهد آمد لذا در عصر حاضر وظیفه ما انتقال میراث شهدای انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این کشور 176 شهید نهضت سوادآموزی وجود دارد و 7 شهید آن در استان اردبیل که 5 شهید آن متعلق به شهرستان مشگین‌شهر است.

 

باقرزاده در خصوص وضعیت سواد آموزی در کشور گفت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95  درصد باسوادی به 85 درصد افزایش یافته و میزان بی سوادی یک و نیم میلیون نفر کاهش یافته است و در حال حاضر میزان بی سوادی به کمتر از دو میلیون سیصد هزار نفر کاهش یافته است.


وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته تا 5 سال آینده نرخ بی سوادی به حداقل کاهش می‌یابد و در آموزش و پرورش برای تحت پوشش قرار دادن کلیه افراد لازم التعلیم انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد