سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71808
|
15:14 - 1396/07/19
نسخه چاپی

اتاق مانیتورینگ یزد هم افتتاح شد!

آقای شهردار و معاون استاندار! اتاق مانیتورینگ پیش کش؛ نرده کشی پیاده رو مرکز شهر را دریابید

آقای شهردار و معاون استاندار! اتاق مانیتورینگ پیش کش؛ نرده کشی پیاده رو مرکز شهر را دریابید
پرونده دو طرح؛ نرده کشی مسیرهای پر ازدحام و پرتدد درون شهری و اتاق مانیتورینگ کنترل ترافیک اردبیل چندین سال هست که خاک می خورد..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، همزمان با هفته نیروی انتظامی، روز سه شنبه 18 مهرماه 1396، مرکز مانیتورینگ فوریت های پلیس 110 یزد، با حضور سید محمد میرمحمدی و دیگر اعضای شورای تامین استان به بهره برداری رسید                                       .این خبری هست که در پرتال وزارت کشور متشر شده است

متاسفانه اتاق مانیتورینگ اردبیل مورد غفلت و بی توجهی 5 ساله معاونت عمران استانداری اردبیل و شهرداری این شهر قرار گرفته و طبق همیشه استان اردبیل باید آخرین استان تجهیز شده به این تکنولوژی باید باشد!.

 

نزدیک به 5 سال هست؛ که این طرح در معاونت عمران استانداری اردبیل خاک می خورد، گویا اعتبار 5 میلیارد تومانی این طرح بالاتر از ارزش جانی شهروندان و کاهش تلفات جانی تصادفات درون شهری است.

این در حالی است که به جهت عدم نرده کشی های مسیر یک طرفه داخل شهر ( مابین میدان مصلی تا شریعتی و دیگر مسیر های ارزیابی شده توسط کارشناسان ترافیک) علاوه بر این که خطرات جانی عابرین و شهروندان بویژه کودکان را در صورت کوچکترین بی دقتی و تمایل به سمت خیابان تهدید می کند، بلکه هر از گاهی شاهد خروج از مسیر موتور یا خودرو به هر دلیل به پیاده رو و برخورد با عابرین هستیم.

 

اواخر سال گذشته بود که یک خودروی پرشیا سفید رنگ مابین شریعتی و ایستگاه سرعین از مسیر خارج و در پیاده رو به زن نسبتا مسن برخورد کرد و موجب جراحت شدید وی شد.

با توجه به مدت زمان اندک کارشناسی شده چراغ سبز برای عبور؛ خودروها شتاب می گیرند که با چرخش نابهنگام عابرین هم به حقوق آنان تجاوز می شود و هم خطر جانی را در پی دارد البته حالت عکس این قضیه نیز متصور است، همچنین با توجه به افزایش ترافیک های سنگین در تقاطع ها، سه راهی و چهاراه ها و همچنین گاهی بی نظمی و عدم توان کنترل قفل ترافیک بوجود آمده از طرفی و تضییع شدن حقوق رانندگان یا عابرین از طرف دیگر اهمیت این دو طرح را بالا می برد.

 

مردم و شورای شهر اردبیل به جهت زمان کوتاه فصل کاری در اردبیل و اجتناب از جنجال های انتخاب شهردار که به مسائل سیاسی گرایش پید کرده بود در انتخاب شهردار سریع عمل کردند؛ همینان انتظار دارند شهردار این شهر و معاون عمران استانداری اردبیل نسبت به نرده کشی مسیرهای یاد شده و تجهیز اتاق مانیتورینگ برای کنترل ترافیک شهر و همچنین حفظ جان عابرین پیاده روها اهتمام داشته باشند.

گفتنی است متولی اصلی طرح و وظایف یا شده شهرداری و معاونت امور عمران استاندار است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد