سرویس: نیر
کد خبر: 71822
|
10:21 - 1396/07/20
نسخه چاپی

امام جمعه نیر:

شهدای گمنام نیر مهجور مانده‌اند

شهدای گمنام نیر مهجور مانده‌اند
حجت الاسلام مقدسی گفت: شهر نیر افتخار میزبانی سه شهید گمنام را دارند، اما قبور مقدس این عزیزان در سایه بی توجهی مهجور مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر اظهار داشت: مزار شهدای گمنام، پناهگاهی امن و مطمئن برای جامعه است و امت شهید پرور با حضور بر قبور مطهر شهدای گمنام از فضای معنوی بهره های لازم را می برند.

 

وی افزود: مسئولان شهرستان باید مکانی مناسب برای برگزاری آیین های مذهبی و عزاداری های مردم در کنار قبور مطهر شهدای گمنام احداث کنند و باید برنامه های فرهنگی و مذهبی در این محل اجرا شود و نباید گرد فراموشی بر چهره مزار شهدا بنشیند.

 

امام جمعه نیر گفت: قبور شهدای گمنام برای هر شهر و منطقه ای مایه برکت است و ظرفیت معنوی و فرهنگی بالقوه ای محسوب می شود که با اتکای به آن، می توان به توفیقات سازنده ای در عرصه توسعه فرهنگ ارزشی و معنوی نائل شد.

 

حجت الاسلام مقدسی با گلایه از عدم تحقق وعده مسئولان در خصوص احداث حسینیه جنب گلزار شهدای گمنام شهرستان اظهار داشت: با تحقق این امر، این مکان های برای برگزاری برنامه‌های مختلف معنوی، ارزشی و فرهنگی مهیا شده و از این طریق می توان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام بردشت.
 

امام جمعه نیر گفت: اکنون اگر راه این شهدا را گم کنیم و قدرشناس جانفشانی آنان نباشیم به حق ما گمنام اصلی هستیم که از اصل خود دور مانده‌ایم.

 

حجت الاسلام مقدسی تصریح کرد: روا نیست این سبک بالان و سبک روحان عاشق که به خاطر حفظ ناموس و مملکت به گمنامی رسیده‌اند اکنون مورد بی مهری و غفلت قرار گیرند.

 

 به گزارشنیریمیزدر سالروز شهادت امام هادی(ع)در اردیبهشت 92 بود که تپه نوالار نیر متبرک به حضور مسیحائی سه عاشق گمنام شد.

 

 

تصویری از استقبال مردم ولایی شهرستان نیر از پیکرهای آغشته به عطر غربت سه سرباز خمینی کبیر در اردیبهشت 92

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد