سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71857
|
10:01 - 1396/07/22
نسخه چاپی

وزارت نیرو و فقدان همیشگی اعتبار برای پایاب سد گیوی!

 وزارت نیرو و فقدان همیشگی اعتبار برای پایاب سد گیوی!
با پیگیری های مجدانه نماینده کوثر و خلخال و دیگر مسئولان کوثری و همچنین نامه‌ها و طومارهای پی در پی اهالی مبنی بر آغاز پروژه مردمی پایاب سد گیوی به وزارت نیرو، این وزارتخانه همچنان بی اعتباری و نبود منابع مالی را عامل اصلی عدم آغاز این پروژه عنوان می‌کند و ظاهراً با این شرایط هیچ اعتباری به این پروژه اختصاص نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با اتمام ساختمان سد گیوی انتظار مردم این منطقه که 85 درصد اهالی آن به شغل شریف کشاورزی مشغولند، آغاز و اتمام پروژه پایاب سد گیوی است تا همه اقشار مردمی از سرریز شدن مایه حیات بهره کامل ببرند؛ چرا که هم اکنون در سایه بی توجهی بیش از پیش به این پروژه مردمی تنها 10 درصد اهالی از آب سد گیوی بهره می برند و مابقی کشاورزان با این شرایط تاسفبار ضمن تحمل رنج و مشقت بیکاری و نبود محصول پربار، تصمیم به مهاجرت گرفته اند.

پیگیری های مستمر و پی در پی بسیاری طی سالها و ماه های قبل، از سوی امام جمعه کوثر، نماینده شهرستان های کوثر و خلخال و دیگر مسئولان کوثری در جهت آغاز پروژه پایاب سد گیوی انجام یافته است ولی تنها جواب وزارت نیرو نبود منابع مالی برای اختصاص اعتبارات لازم در این خصوص است.

این پروژه مردمی که تنها امید مردم منطقه برای رهایی یافتن از معضلاتی چون بیکاری، مهاجرت و ... است، نزدیک به 20 سال است که با بی مهری های مسئولان امر مدارا کرده و در سایه بی توجهی به این خواسته مردمی، این محرومیت است که برای مردم منطقه به ارمغان گذاشته شده است.

بی مهری های مسئولین امر تا جایی ادامه یافت که چندی پیش اهالی و کسبه گیوی در طوماری به وزیر نیرو خواستار آغاز عملیات اجرایی این پروژه شدند که متاسفانه این اقدام خود جوش مردمی نیز با نامه وزارت نیرو که محتویات آن تنها نبود منابع مالی در عدم تخصیص اعتبار به این پروژه مردمی بود، متوقف شد.

چندی بعد با پیگیری های نماینده کوثر و خلخال در تذکر کتبی به وزارت نیرو این خواسته مردمی دوباره مطرح شد ولی باری دیگر با تاکید موکد وزارت نیرو در نبود منابع مالی و ... مواجه شد! در فضای مجازی و دیگر محافل و مجالس شنیده می شود که کمبود اعتبارات و محدودیت های مالی چرا فقط برای شهرستان کوثر و آن هم برای پایاب سد گیوی که مهمترین پروژه حیاتی و مورد تاکید رئیس جمهور کشورمان است، صدق می کند؟! در حالی که امروزه و پیشتر نیز شاهد عملیات اجرایی پروژه ها و دیگر اعمال مرتبط با وزارت نیرو در جای جای استان و دیگر مناطق بوده و هستیم.

تاکید مردم و مسئولان منطقه ای در جهت آغاز عملیات خط انتقال و پایاب سد گیوی همچنان ما را امیدوار می کند که روزی این پروژه حیاتی شهرستان کوثر شاید نه برای ما، بلکه برای نوادگانمان مایه خیر و برکت باشد!

شنیده می شود که برخی از مسئولان ذیربط در این رابطه آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی را در سال 1398 مطرح کرده است؛ این در حالی می باشد هیچ منابع مالی و اعتباری در سال های اخیر متوجه این پروژه ملی نشده است.

به گزارش کوثرخبر، وزارت نیرو در پاسخ به تذکر دکتر خالقی به این وزارت خانه به هیات رئیسه مجلس نوشته است:

قابل ذکر است با محدودیت های اعتباری و بر اساس ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال های 1395 و 1396، پیش بینی اعتبار برای طرح های با پیشرفت فیزیکی کمتر از 20 درصد از جمله این پروژه میسر نگردید.

لیکن با توجه به اتمام سد گیوی تلاش خواهد شدريال طی سنوات آتی اعتبار مناسبی جهت ادامه و اجرای سامانه انتقال مذکور منظور گردد.

متن کامل

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد