سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71872
|
17:26 - 1396/07/22
نسخه چاپی

فرماندار اردبیل:

تصفیه خانه های آب باید به دستگاههای مدرن مجهز شود/ وضعیت سفره های زیرزمینی دشت اردبیل نگران کننده است

تصفیه خانه های آب باید به دستگاههای مدرن مجهز شود/ وضعیت سفره های زیرزمینی دشت اردبیل نگران کننده است
فرماندار اردبیل، گفت: بنابر اعلام مراجع بهداشتی، آب شرب اردبیل سالم است اما باید تصفیه خانه‌های آب به دستگاههای مدرن مجهز شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، جواد زنجانی صبح امروز در نشست مشترک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، انگشت روی مورد آب شرب اردبیل گذاشت و اظهار داشت: خوشبختانه حساسیت بالایی در این راستا بین مسئولان ایجاد شده و سدها و چاه های عمیق روزانه نمونه برداری و آزمایش می شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه مشکلی در کمیت و مقدار آب شرب نبوده، از بالا بردن کیفیت آن خبر داد و گفت: بنابر اعلام مراجع بهداشتی، آب شرب اردبیل سالم است اما باید تصفیه خانه‌های آب به دستگاه‌های مدرن مجهز شود.

مقام اجرایی شهرستان اردبیل از پایین رفت آب های زیر زمینی و چاه های عمیق ابراز نگرانی کرد و افزود: چاه های کشاورزی ته کشیده و از بابت آلودگی و خشکی آن نگرانی وجود دارد.

جواد زنجانی در ادامه با مقایسه درصد مقدار جوش شیرین در نان بین سنوات قبلی و در این دولت خاطر نشان ساخت: قبلا 38 درصد از نان پخت شده عاری از جوش شیرین بود اما در این دولت این آمار به 98 درصد رسیده است.

زنجانی از دستور کاری برنامه ای جهت مطلوب و مرغوبیت آرد و نان خبر داد و گفت: سبوس و کیفیت آرد باید بیشتر و ارتقاء یابد.

او تصریح کرد: ماندگاری نان ایده آل نبوده و از وضعیت ایده آلی برخوردار نیست.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان اردبیل با اشاره به تغییر مدیرت های دولتی تصریح کرد: تغییرات همیشه بوده اما نباید برنامه ها تدوین شده دچار سستی شده یا خللی در نظارت بر کیفیت مواد غذایی وارد شود.

فرماندار شهرستان اردبیل در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار غیر مجاز دام اشاره کرد و گفت: کشتار زیر نظر سازمان غذا و دارو بی نظیر بوده اما عده ای سود جو و فرصت طلب اقدام به کشتار غیر مجاز می کنند که باید جلوی آن گرفته شود.

زنجانی تصریح کرد: چنانچه توازن میان کشتار روزانه و مقدار مصرف صفر شود در این صورت نگرانی ها بر طرف می شود.

وی درباره قیمت مواد غذایی و کالاها اظهار داشت: باید پذیرفت که جنس با کیفیت قیمت بیشتری داشته و باید به سمت مصرف کالای با کیفیت حرکت کنیم البته نظام قیمت گذاری ها و نظارت نیز باید تقویت شده و بر روی کالا درج شود.

زنجانی افزود: گاها بدلیل کشتار دقیق و سخت گیرانه در صنایع کشتار دام در استان اردبیل، دامها به سایر استان منتقل و ذبح می شود که کیفیت ایده آل ندارد و باید رسیدگی شود.

زنجانی در بخش بعدی سخنان خود مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را به جهت مصرف مستقیم آن پس از فروش حساس و مهم خواند و گفت: بازرسی و بررسی خط فروش آن از این جهت که مجاز و قانونی وارد شده یا خیر نباید مورد مسامحه و اهمال کاری قرار گیرد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه از معاونت غذا و دارو در این باره صدر صد حمایت می شود اظهار داشت: متاسفانه وضعیت فرهنگ سازی مصرف تغذیه درست نبوده البته بخشی از ان به فرصت طلبی برخی واحدهای تولیدی بر می گردد که دستگاه های ناظر و ذی مدخل نباید دچار سستی و سهل انگاری شود.

زنجانی با اشاره به چینش خوراکی های بسته بندی شده و آشامیدنی ها در برابر آفتاب از معاونت غذا و دارو خواست: با این موارد آگاه سازی و برخورد شود.

زنجانی قصور در باره جرایم وتخلفات بهداشتی را غیر قابل جبران دانست و گفت: وقتی که ایده آل ترین کالای ما مجوز عرصه صادرات را نمی گیرد به این معنی بوده که از آیتم ها و استاندارد ایده آل برخوردار نیست.

انتهای خبر/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد