سرویس: وبگردی
کد خبر: 71888
|
09:46 - 1396/07/23
نسخه چاپی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مطالبات گندمکاران تا اوایل آبان ماه پرداخت می‌شود

مطالبات گندمکاران تا اوایل آبان ماه پرداخت می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس آخرین پیگیری‌ها، 27 درصد از مطالبات باقیمانده گندمکاران اواخر مهر و نهایتا تا اوایل آبان ماه امسال پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،محمد فیضی عضو سازمان برنامه و بودجه مجلس، درباره تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار داشت: متاسفانه دولت نتوانسته برای این اتفاقی که سالانه رخ می‌دهد برنامه ریزی دقیقی بکند و هر سال شاهد تاخیر در پرداخت بهای گندم به کشاورزان هستیم.

وی افزود: طبق اطلاعات کسب شده از دفتر بازرگانی سازمان برنامه و بودجه، تاکنون هشت میلیون و 870 هزار تن گندم به مراکز دولتی عرضه شده که تاکنون  73درصد بهای این گندم ها به کشاورزان پرداخت شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین خاطر نشان کرد: طبق اعلام برنامه و بودجه ای ‌ها، تاکنون هشت هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی 11 هزار و 590 میلیارد تومانی دولت به کشاورزان از بابت بهای گندم خریداری شده در دو مرحله به گندمکاران پرداخت شده و 27درصد از مطالبات باقیمانده گندمکاران نیز اواخر مهر و نهایتا تا اوایل آبان ماه امسال پرداخت می شود.

به گفته فیضی در حالی که عرضه گندم تقریبا تمام شده و معمولا این عرضه کم و بیش تا اواسط آبان ماه ادامه دارد اما به نظر می رسد با توجه به زمان باقیمانده، میزان گندم عرضه شده به مراکز دولتی کمتر از میزان پیش بینی شده برای تولید امسال گندم در کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: طبق پیش بینی ها میزان تولید گندم امسال در کشورمان 10 میلیون تن و کل مبلغ در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی گندم 13هزار میلیارد تومان بود که تاکنون 8 میلیون و 870 هزار تن گندم به مراکز دولتی عرضه شده است.

وی گفت: اگر بعد از اتمام زمان عرضه گندم میزان تولید پیش بینی شده برای گندم امسال محقق نشود باید از جهاد کشاورزی پیگیری کند که آیا هدف محقق نشده و یا گندم خریداران دیگری داشته است.

طبق اعلام حسن روحی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل 60 درصد بدهی دولت به گندمکاران در استان اردبیل پرداخت شده است .

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد