سرویس: ایران
کد خبر: 71899
|
11:19 - 1396/07/23
نسخه چاپی

روشی ساده برای تشخیص گوشی‌های قاچاق

گمرک ایران دو روش را برای استعلام گوشی های همراه برای قاچاق یا غیرقاچاق بودن معرفی کرده که در آستانه اجرای طرح رجیستری رای کاربران بسیار کارآمد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگارحوزه دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اعلام زمان قطعی برای اجرای طرحرجیستریو جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق به داخل کشور بسیاری از مردم به دنبال این هستند که آیا تلفن هوشمندی که در دست دارند قاچاق است و یا از مبادی رسمی وارد کشور شده،گمرک ایراندر این خصوص شماره ای را اعلام کرده است که کاربران تلفن های هوشمند می توانند به واسطه آن قاچاق یا غیرقاچاق بودن تلفن همراه خود تشخیص دهند.

شما به دو روش می توانید از رسمی با غیررسمی بودن تلفن همراهتان اطمینان حاصل کنید، در روش اول شماره سریال 15 رقمی گوشی خود را به سامانه 30008887 ارسال نمایید و در روش دوم می توانید لینک استعلام شماره سریالتلفن هوشمندخود را در سایت گمرک به نشانیwww.irica.iقرار دهید.

پس از ارسال شماره سریال پیامی در خصوص ثبت یا عدم ثبت استعلام برای شما ارسال خواهد شد، این دو روش می تواند محل اطمینانی برای قاچاق یا غیرقاچاق بودن گوشی همراهی باشد که شما در دست دارید.

کد 15 رقمی گوشی شما بر  روی بسته بندی موبایل و یا در زیر باتری ثبت شده است، اگر به این شماره سریال دسترسی ندارید با گوشی خود کد #06#* را شماره گیری نمایید تا شماره سریال تلفن همراهتان برای شما ارسال شود، سپس آن را به شماره پیامک گمرک ارسال کنید.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد