سرویس: اقتصادی
کد خبر: 71925
|
11:54 - 1396/07/24
نسخه چاپی

تحقق اقتصاد مقاومتی با دستان یک زوج پارس آبادی+ عکس

 تحقق اقتصاد مقاومتی با دستان یک زوج پارس آبادی+ عکس
يك زوج كارآفرين پارس آبادي با راه اندازي پرورش قارچ علاوه بر اينكه مايحتاج زندگي خود را تامين مي كنند براي يك نفر هم اشتغالزايي ايجاد كرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، کارآفرینی واژه‌ای که این روزها در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان پارس آباد جان تازه‌ای به خود گرفته است، جوانانی که با سرمایه‌های اندک اما اراده‌ای قوی دست به انجام فعالیت‌هایی زدند که رفته رفته تبدیل به کار و کسب‌های بزرگ شده است.

"علی اصغر و كلثوم" زوج خوشبخت و کارآفرین پارس آبادی هستند که به جهت علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود مدتی است پا به عرصه تولید پرورش قارچ گذاشته و توانسته اند اقتصاد مقاومتی را در محیطی کوچک معنا کند.

این زوج موفق پارس آبادی در گفتگو با خبرنگار آران مغان می گوید: با راهنمایی و حمایت های بسیج سازندگی سپاه ناحیه پارس آباد اقدام به راه‌اندازی یک کارگاه قارچ دکمه‌ای در حیاط خانه خود کرده و با تسهیلات 170 میلیون ریالی که از بسیج سازندگی دریافت کرده اند، کار پرورش قارچ را شروع کرده اند.

این زوج تحصیل کرده که هر دو فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ریاضی هستند، اظهار کردند: با علاقه ای که به پرورش قارچ داشته این کار را از سال گذشته آغاز و توانسته اند در این مدت به سودآوری خوبی دست یابند.

خانم كلثوم زارعی که با سبقت گرفتن از شوهرش، بیشترین راه و سختی های کار پرورش قارچ را به دوش کشیده، گفت: با تبدیل قسمتی از حیاط خانه خود، اقدام به راه اندازی یک کارگاه هر چند کوچک کرده که سوای از سودآوری آن، زمینه اشتغال چند نفر شده است.

وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر درآمدزایی برای خود و خانواده، موجب افزایش سرانه تولید و جلوگیری از افزایش بی‎رویه واردات این محصول به شهرستان شده است، تصریح کرد: با تکیه به فرمایشات رهبری پا به عرصه جهاد گذاشتم و تمام توان خود را برای به ثمر رسیدن این پروژه صرف خواهم کرد.

این زوج کارآفرین پارس آبادی اظهار کردند: انتظار چندانی از مسئولان ندارند، اما با توجه به زمان رسید برداشت قارچ، درخواست دارند که زمینه ای فراهم شود که این تولیدات آنها در بازار مصرف فروش و به دست مردم برسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد در حاشیه بازدید از این واحد پرورش قارچ، گفت: بسیج سازندگی در راستای ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف کاهش و از بین بردن وابستگی اقتصاد و مردمی کردن آن، اقدام به پشتیبانی از متقاضیان ایجاد و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی کرده است.

سرهنگ پاسدار حسن نوری با بیان اینکه بسیج با بهره گیری از ظرفیت های خود پیشگام عرصه اقتصاد مقاومتی بوده، از حمایت ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برای فروش محصولات و توسعه این کارگاه خبر داد.

وی تأکید کرد: بسیج از طرح‌های اقتصاد مقاومتی تا کنون حمایت و استقبال خوبی انجام داده است و این توانمندی وجود دارد در صورت وجود طرح و تقاضا حمایت گسترده صورت بگیرد.

 

///

///

///

///

///

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد