سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71927
|
12:57 - 1396/07/24
نسخه چاپی

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل:

نشست تخصصی «صيانت از فندق های بومی ايران» در اردبیل برگزار می شود

نشست تخصصی «صيانت از فندق های بومی ايران» در اردبیل برگزار می شود
مهران اوچی رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: نشست تخصصي «صيانت از فندق هاي بومي ايران» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام،مهران اوچی اردبیلی در سالن كنفرانس دانشكده علوم دانشگاه آزاد اسلامي واحد این شهر افزود: این نشست روز چهارشنبه 26 مهرماه جاري از ساعت 9 صبح واقع در ميدان بسيج با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ارائه راهکارهای لازم برای صیانت از فندق های بومی استان با رویکرد احیاء و اصلاح و تبیین جایگاه فندق استان در سطح ملی و تدوین جایگاه آن در نقشع جامع علمی کشور جهت دریافت فاینانس پایدار از مجلس شورای اسلامی را از مهمترین اهداف نشست تخصصي «صيانت از فندق هاي بومي ايران» عنوان کرد.

وی ایجاد همگرایی بین متولیان و مؤسسات تحقیقاتی- آموزشی جهت نیل به یک برنامه استراتژیک برای صیانت و توسعه فندق را از دیگر اهداف برگزاری این نشست دانست و تصریح کرد: جنگل های «فندقلوی نمین» و «حتم مشه سی» از خزانه‌های غنی ژنتیکی فندق کشور می باشد که در استان اردبیل واقع شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه قبل از انجام هر کار اصلاحی، شناخت تنوع و پتانسیل ژنتیکی هر گونه گیاهی امری لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: مطالعه ژئوتیپ های فندق سطح کشور، فرصتی برای اصلاح الگوی کشت محصولات سازگار با شرایط آب و هوا و میزان سازگاری با منطقه است و می توان از این طریق، سهم قابل توجهی در تولید این محصول در کشور و اشتغال زایی در این بخش به دست آورد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد