سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71950
|
22:56 - 1396/07/24
نسخه چاپی

رییس حوزه قضایی اصلاندوز:

انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران جرم است/ عاملین شناسایی شدند

انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران جرم است/ عاملین شناسایی شدند
رییس حوزه قضایی اصلاندوز گفت:پخش تصاویر خانوادگی دیگران جرم است و در صورت مشاهده مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما"حمید پورصدقی"امروز در گفت و گو با خبرنگارارس تبارگفت:اخیرا در چند مورد مشاهده شده که افرادی از روی نا آگاهی اقدام به پخش تصاویر خانوادگی و حریم خصوصی دیگران بویژه بعضی از اهالی کرده اند که این اقدام جرم است و در صورت مشاهده مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است در صورت انتشار تصاویر این چنینی عاملین پخش آن توسط پلیس فتا شناسایی خواهد شد.

رییس دادگاه عمومی اصلاندوز با بیان اینکه در آیات و روایات متعددی بر حفظ آبروی مسلمانان تاکید شده است گفت:حتی حضرت امام صادق(ع) حرمت مومن را از حرمت کعبه بالاتر بیان کرده اند که این حدیث برای نشان دادن اهمیت موضوع است.

پورصدقی خاطرنشان کرد:مطابق ماده 745 قانون مجازات اسلامی بخش جرایم رایانه ای انتشار صوت،تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگران یا در دسترسی قرار دادن آن به نحوی که منجر به ضرر یا هتک حیثیت وی شود از نود و یک روز تا دو سال حبس دارد.

وی در ادامه ضمن توصیه به خانواده ها برای مراقبت از آسیب های فضای مجازی گفت:فضای مجازی و اینترنت علیرغم تمام کاربردهای مفید آسیب های اجتماعی خاصی نیز دارد که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود و این آسیب ها بیشتر متوجه نوجوانان و جوانان است.

رییس حوزه قضایی اصلاندوز ادامه داد:برای کاهش آثار مخرب،خانواده ها باید طریقه استفاده صحیح از این ابزار را به فرزندان خود آموزش و نظارت کنترل شده ای بر آنان داشته باشند و خود خانواده ها نیز باید با این تهدیدها و آسیب ها آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد