سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71960
|
12:03 - 1396/07/25
نسخه چاپی

اتفاقات مسابقات ترکیه از زبان قهرمان اردبیلی:

خاکپور: قید طلاها را زدم وقتی نگذاشتند عکس شهید حججی را بر سر بگیرم+عکس

خاکپور: قید طلاها را زدم وقتی نگذاشتند عکس شهید حججی را بر سر بگیرم+عکس
قهرمان وزنه بردار اردبیلی، می‌گوید: زمان تحویل جایزه قصد داشتم با عکس شهید حججی بالای سکوی قهرمانی بروم اما وقتی خواستم عکس را بالای سر ببرم اجازه ندادند و مرا پایین آوردند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، رضا خاکپور متولد 1372 ساکن روستای آراللو از توابع اردبیل و ورزشکار رشته پاور لیفتینگ وزنه برداری، در مسابقات ترکیه که در رده جوانان و در وزن 110 کیلو، 16 مهرماه برگزار شد، توانست وزنه 240 کیلو را در پاور لیفتینگ بزند.

این قهرمان اردبیلی در ادامه درباره اتفاقات و ماجرای پیش آمده در این مسابقات گفت: علاوه بر اینکه در رشته پاور لیفتینگ آن وزنه را زدم در پرس سینه نیز 110 کیلو را زدم و دو مدال طلا را از آن کشورم کردم و از آنجا که عهد بسته بودم اگر قهرمان شدم عکس شهید حججی را برای دنیا نشان داده و معرفی کنم، زمان تحویل جایزه قصد داشتم با عکس شهید حججی بالای سکوی قهرمانی بروم اما وقتی خواستم عکس را باز کرده و بالای سر ببرم اجازه ندادند و پایین آوردند! به دنبال این برخورد قید همه چیز را در خیال خود زدم و از سکو پایین آمده و دو مدال طلا را پس دادم و اعلام کردم که اسم من را از لیست مسابقات و قهرمانی حذف کنید! و سمت رختکن رفتم و در حین تعویض لباس بودم که یکی از متولیان مسابقه آمد و با رو بوسی دستم را گرفت و رفتم سمت سکو و بالای سکو عکس این شهید را بالای سر گرفتم اما این پایان کار نبود بعد از آن پرچم ایران و نوشته یاحسین را هم بالای سر بردم.

 رضا خاکپور قهرمان وزنه بردار پاور لیفتینگ از اردبیل ادامه داد: در این لحظه که همه حاضران نگاه می کردند و تلویزیون های ترکیه مستقیم گزارش می کردند، مسئولین برگزاری مسابقات به جهت اینکه مسابقات خراب و بازتاب منفی نداشته باشد، به خواسته من رضایت دادند.

خاکپور درباره ادامه این ماجرای پیش آمده در مسابقات وزنه برداری ترکیه گفت: با توجه به اینکه نفر دوم از ترکیه و سوم از قزاقستان بودند هنگام بلند کردن پرچم ایران در سکوی دوم و سوم نمانده و اعلام کردند: «این اقدام برای ما مایه سرافکندگی است که در حین بالا بردن پرچم ایرن در این سکو بمانیم و غرورمان اجازه نمی دهد» بنابراین از سکو پایین رفتند.

او گفت: اکثر حاضرین اعتراض می کردند که این کار را نکنم ولی به اعتراض ها گوش ندادم زیرا این حس غرور و آرزویم بود و آماده مرگ هم بودم و غیرت ابالفضلی اردبیلی ها را باید نشان می دادم، حتی عده ای از اطرافیان گفتند احتمال قصد جانتون هست باز گوش ندادم و کار خود را کردم و با این نوشته، تصاویر و پرچم عکس انداختم و با امنیت و لطف خدا بازگشتم.

قهرمان جوان اردبیلی تصریح کرد: داعش فکر نکند فرزندان ایران نمی توانند کاری کنند؛ می توانیم و انجام می دهیم و در تمامی میدان شهید حججی هستیم و از منافع ملت و امنیت و حیثیتمان دفاع می کنیم.

خاکپور یادآور شد: از کسانی که به من انگیزه و روحیه دادند و حمایت کردند صمیمانه قدردانی می کنم و اینکه توانستم دل مادرم، خانواده، کشور و شهر خودم  را شاد کنم خوشحالم و برای من خیلی ارزش دارد. این موفقیت را به هموطنان بویژه اردبیل و روستای آراللو تبریک می گویم.

رضا خاکپور بابت حضور مسئولین بسیج ورزشکاران سازمان ورزش و جوانان استان اردبیل به همراه عوامل روابط عمومی و کارکنان این سازمان در منزل وی جهت تبریک قهرمانی، قدردانی کرد.

 

 
 

 

 

انتهای خبر/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد