کد خبر: 71977
|
20:35 - 1396/07/25
نسخه چاپی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

نظام‌نامه کمیته امداد در حال تدوین است/ ۳۰۳ میلیارد تومان صدقه در سطح کشور جمع‌آوری شده است

نظام‌نامه کمیته امداد در حال تدوین است/  ۳۰۳ میلیارد تومان صدقه در سطح کشور جمع‌آوری شده است
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه نظام‌نامه کمیته امداد در حال تدوین است گفت: در این نظام‌نامه مجموعه احسانات و کمک‌ها به صورت آیین‌نامه تعریف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماعلی‌محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه مجموع کمک های مردمی به کمیته امداد در سال 95، 1470 میلیارد تومان بوده است گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده انتظار می رود تا پایان سال جاری این کمک‌ها به 1730 میلیارد تومان افزایش پیدا کند که البته کمیته امداد در 6 ماهه اول سال جاری،نزدیک به 865 میلیارد تومان از طریق اجرای طرح‌ها درآمد داشته است.

وی جمع آوری نذورات و کمک‌های مردمی را از جمله منابع کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: کمیته امداد در رویکرد جدید خود درصدد افزایش جذب کمک‌های مردمی است.

ذوالفقاری دریافت الکترونیکی کمک‌ها نقدی مردم را از جمله اقدامات کمیته عنوان کرد و گفت: الکترونیکی کردن دریافت‌ کمک‌ها، هم به لحاظ سرعت و هم کاهش هزینه‌های جمع آوری موثر بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادیکی از برنامه‌های کمیته را مشارکت با خیریات عنوان کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا با همکاری و مشارکت، کیفیت خدمات را بالا ببریم و با اجرای برنامه‌های مختلف مشارکت مردمی را افزایش دهیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه نظام‌نامه کمیته امداد در حال تدوین است گفت: در این سند و نظام‌نامه مجموعه احسانات به صورت آیین‌نامه تعریف خواهد شد.

وی یکی از اهداف معاونت توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد را ارتباط با طبقات بالا و افراد ثروتمند جامعه در راستای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: در این زمینه ارتباط با حوزه‌های صنعت و معدن، بازار و بورس و مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه به دنبال هدفمند کردن نذورات هستیم گفت: امسال در تلاش هستیم که با 60 هزار صنعتگر در سطح کشور در جهت مشارکت در جشنهای نیکوکاری رایزنی کنیم.

ذوالفقاری در خصوص جمع‌آموری کمک‌های مردمی که از طریق صندوق صدقات صورت می‌گیرد نیز گفت: نیروهای کمیته امداد به طور متوسط سالانه 4 بار به منازلی که صندوق صدقه دارند مراجعه کرده و اقدام به جمع اوری صدقات می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 303 میلیارد تومان کمکهای مردمی از طریق صندوقهای صدقات در سطح کشور جمع‌آوری شده است گفت:  تلاش داریم که با پاسخگویی به شبهات اعتماد مردم را جذب کرده و تمامی کارها را به صورت شفاف انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر کمک‌های دریافتی کمیته امداد در سال‌های گذشته از اشخاص حقیقی بوده است گفت: در تلاش هستیم تابا ارتباط با اشخاص حقوقی مشارکت آنها در راستای محرومیت زدایی را داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه کمک‌های کمیته امداد به مددجوها، در سه دسته نقدی، کالا و ارائه خدمات صورت می‌گیرد گفت: یکی از الویت های کمیته توانمندسازی مددجویان است که برای این خصوص برنامه‌ریزهای مناسبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد