سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71985
|
09:34 - 1396/07/26
نسخه چاپی

انتخاب استاندار بومی یا غیر بومی

 انتخاب استاندار بومی یا غیر بومی
مدتهاست انتخاب مدیران علی الخصوص انتخاب استاندار برای استان اردبیل در بورس اخبار قرار گرفته و هر روز افراد مختلفی برای تصدی آن‌ مطرح می شود؛ اما کدام گزینه برای تصدی گری برای استان اردبیل توفیق دارد، بومی یا عیر بومی.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، هر کدام از ایتم های بومی یا غیر بومی محاسن و معایب مختص به خود را داراست؛  در علم مدیریت در خصوص مدیریت جدید سازمان، برای ارتقا درون سازمانی مزایایی از قبیل شناخت از سازمان و ایجاد انگیزه در پرسنل برای ارتقا و .... ذکر شده است ولی از معایب مهم آن بسته نگهداشتن سیستم است چرا که مدیر جدید خارج از سازمان با خود دیدگاهها، نگرش ها ، افکار و ... جدید را وارد سازمان می کند.

اما از معایب بزرگ مدیر خارج از سیستم عدم شناخت به نیروهای رسمی و غیر رسمی سازمان است؛ اگر استان را تقریبا به عنوان یک‌ مجموعه در نظر بگیریم موارد فوق شامل ان نیز می باشد اینکه وزارت کشور سیاست گزینه غیر بومی را به بهانه جلوگیری از ایجاد باند و .... اتخاذ کرده قابل قبول نیست، چرا که گزینه غیر بومی نیز به خاطر عدم شناخت نیروها بالطبع برای اخذ تصمیم، مشاورانی خواهد داشت و آفت این استراتژی خطرناکتر از معایب گزینه بومی خواهد بود چرا که با ایجاد هاله ای از یک نیروی غیر رسمی پیرامون استاندار غیربومی تا شناخت کامل گزینه غیربومی از شرایط حاکم و اشرافیت بر موارد متعدد استان، فرصت سوزی زیانباری بر استان تحمیل خواهد شد.

در خبرها خواندم جناب پورحسین نماینده محترم‌ پارس آباد اصرار و تاکید فراوان بر گزینه غیر بومی داشته و دارند؛ جناب پورحسین سوال اینجاست در انتخاب نماینده حوزه انتخابی شما اقای بیگدلی چندان هم غیر بومی نبود، اما طوفان تبلیغاتی حضرتعالی و ستاد انتخاباتی شما بر محوریت بومی گزینی بود، اگر نماینده غیربومی جایز نیست و معایبی دارد همان معایب شامل حال گزینه غیربومی سمت استانداری هم می شود.

روی سخنم با مجمع نمایندگان محترم استان است، مزایای گزینه بومی از معایب ان بیشتر است و انتظار می رود انتخاب و تاکید نمایندگان عزیز گزینه بومی باشد حداقل حسن ان پرورش یکی از فرزندان استان برای اینده است که با رزومه ان بتواند در اینده با سمت های بالاتر در بدنه دولت ارتقا یابد که قطعا به نفع استان خواهد بود.

فرقی نمی کند این گزینه بومی اقای X باشد یا Y، حائز شرایط باشد کافیست.

یادداشت از کمال عیسی پور

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد