سرویس: نیر
کد خبر: 71993
|
10:53 - 1396/07/26
نسخه چاپی

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل:

استاد فردی چهره‌ تأثیرگذار در ادبیات انقلاب بود/ نامگذاری کتابخانه‌ای در نیر به نام "امیرحسین فردی"

استاد فردی چهره‌ تأثیرگذار در  ادبیات انقلاب بود/ نامگذاری کتابخانه‌ای در نیر به نام "امیرحسین فردی"
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل: گفت: استاد فردی یکی از چهره‌های تأثیرگذار ادبیات انقلابی بود، وی نویسندگان متعددی را تربیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از نیریمیز، با حضور اصحاب هنر و فرهنگ، همایش نکوداشت امیرحسین فردی متخلص به امیر داستان انقلاب در زادگاهش در روستای قره تپه نیر برگزار شد.

 

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان اردبیل در این همایش اظهار کرد: هویت هر کشوری مدیون نخبگان و مشاهیر آن‌ها است و هویت کشور ما نیز مدیون بزرگانی مانند "امیرحسین فردی" است.

 

وی گفت: فعالیت‌های امیرحسین فردی در سطوح مختلفی دسته‌بندی می‌شود که پایه‌گذاری ادبیات داستانی انقلاب، برگزاری کلاس‌های مختلف در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و پایداری و خلاقیت و خستگی‌ناپذیری وی در این زمینه از جمله این‌ها است.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت مرحوم فردی از اولین روزهای انقلاب آغاز شد و در آبان 58 به حوزه اندیشه و هنر اسلامی پیوست و ادبیات داستانی در حوزه را با همراهی جمعی از نویسندگان و هنرمندان پایه‌گذاری کرد.

 

وی افزود: فعالیت‌های مرحوم فردی به قدری مهم و تاثیرگذار بود که در سال 87 موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد و آثار وی در این حوزه تا ابد ماندگار شد.

 

 

شایقی با تأکید به شخصیت برجسته امیرحسین فردی، وی را یکی از چهره‌های سرشناس ادبیات داستانی کشور دانست.

 

وی با تأکید به اینکه امیرحسین فردی در طول زندگی خود خالصانه علاقه‌مندی به ادبیات داستانی به ویژه داستان انقلاب را دنبال کرد، ادامه داد: وی از چهره‌های برجسته و تأثیرگذار ادبیات کشور محسوب می‌شود.

 

رئیس بنیاد نخبگان اردبیل افزود: تمامی زندگی امیرحسین فردی از کودکی همراه با مجاهدت و روحیه انقلابی است و وی از نویسندگانی است که گرفتار مدرک‌گرایی نشد.

 

شایقی با تأکید به اینکه استادان بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی جوامع هستند، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت فرهیختگان برای تربیت جامعه استفاده کرد.

 

وی تکریم چهره‌های برتر را زمینه‌ساز آشنایی نسل جوان دانست و افزود: علاوه بر این نفس تکریم به دلیل توجه به نخبگان و فرهیختگان مقدس است.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان تأکید کرد: استان اردبیل چهره‌های برجسته و هنرمندان و نویسندگان بزرگی را به جامعه ادبی معرفی کرده و از جمله این اشخاص تأثیرگذار امیرحسین فردی است.

 

شایقی متذکر شد: فردی یکی از چهره‌های تأثیرگذار ادبیات انقلابی بوده و از سویی در جلسات نقد و بررسی داستان توانسته نویسندگان متعددی را تربیت کند؛ وی همچنین نقش کلیدی در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان داشته است.

 

رئیس همایش نکوداشت امیرحسین فردی در اردبیل تأکید کرد: خلاقیت فردی در مدیریت ادبیات انقلاب اسلامی، داشتن زبانی روشن و گویا در آثار و تعهد و مجاهدت از ویژگی‌های بارز این نویسنده شهیر است.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان تصریح کرد: حس انسان‌دوستی، رفتار و اخلاق امیرحسین فردی همواره الگوی نویسندگان نسل جوان است.

 

شایقی همچنین از نام‌گذاری کتابخانه در شهرستان نیر، خیابانی در شهر نیر و خیابانی در دانشگاه محقق اردبیلی به نام استاد ادبیات داستانی، امیرحسین فردی خبر داد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد