سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 71997
|
12:42 - 1396/07/26
نسخه چاپی

فرماندار مشگین‌شهر:

جلوی قطع درختان در ملک شخصی را نمی‌توان گرفت

جلوی قطع درختان در ملک شخصی را نمی‌توان گرفت
فرماندار مشگین‌شهر، در خصوص قطع درختان، گفت: از آنجایی که باغات از املاک شخصی افراد است نمی‌توان جلو قطع آن را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر در نشستی که برای بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان خصوصاً باغات برگزار شده بود گفت: بی تقوایی برخی افراد در حوزه‌های مختلف، مشکلاتی را برای شهرستان به وجود آورده است این در حالی است که برخی افراد از به وجود آوردن مشکلات برای شهرستان به دنبال پلی برای رسیدن به اهداف خود هستند لذا این راهی که در پیش گرفته‌اند درست نیست.

 

وی افزود: تهمت و افترا از لحاظ شرعی جایز نیست و مردم در اولین ساعت به دروغگویی برخی افراد پی می‌برند و از واقعیت‌های جامعه آگاه هستند.

 

وی تاکید کرد: اگر این افراد به دنبال جمع آوری آرای مردم هستند باید بدانند که مردم این شهرستان به این افراد رأی نخواهند داد چرا که این افراد در فضاهای مجازی به دنبال زیر سوال بردن پروژه‌هایی همچون سد احمدبیگلو، سد سبلان، بازار سیب و ... هستند.

 

فرماندار مشگین‌شهر گفت: 6700 هکتار باغ سیب در این شهرستان وجود دارد که سالانه 10 درصد آن معادل 700 هکتار هرس و جایگزین می‌شود اما در سال جاری تنها 3 هکتار از باغات به دلایل مختلف همچون کهن ساری، خشک شده و ... قطع شده است اما در فضاهای مجازی چنین اطلاع رسانی شده است که بخش عظیمی از باغات شهرستان از بین رفته است.

 

وی افزود: دولت تدبیر و امید 80 هزار واحد صنایع راکد را تحویل گرفته است، سد احمدبیگلو در سال 89 شروع شده و تا سال 92 شروع دولت 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما در حال حاضر 82 درصد پیشرفت دارد، سد سبلان در سال 85 شروع شده و اکنون پایاب سد سبلان با 23 میلیارد ريال در حال واگذاری به پیمانکار با مناقصه است.

 

رحیمی زاد گفت: در خصوص محصولات کشاورزی شهرستان گفت: متاسفانه برخی از محصوبلات کشاورزی به علت استفاده زیاد از سموم کشاورزی عودت داده می‌شود.

 

وی در خصوص قیمت محصولات درختی و قطع درختان سیب نیز گفت: سردخانه‌های مشگین‌شهر نیاز شهرستان را با قیمت تقریباً 3000 ريال تامین می‌کند تا نیاز بازار برای فروش محصولات فراهم شود و در خصوص قطع درختان نیز از آنجایی که باغات از املاک شخصی افراد است نمی‌توان جلو قطع آن را گرفت.

 

فرماندار مشگین‌شهر در بخشی از سخنان گفت: گفت: رسانه و فضاهای مجازی باید از برجسته سازی مطالبی که منجر به تضعیف شهرستان می‌شود خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد