سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72004
|
16:11 - 1396/07/26
نسخه چاپی

دادستان عمومی وا نقلاب خلخال:

فرمایش مقام معظم رهبری در حفظ اراضی ومنابع طبیعی فصل الخطاب است

 فرمایش مقام معظم رهبری در حفظ اراضی ومنابع طبیعی فصل الخطاب است
دادستان خلخال خلخال گفت: فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حفظ اراضی و منابع طبیعی فصل الخطاب همه مسئولین و مقام قضایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو، علی نباتی امروز در مراسم معارفه مسئول جدید یگان حفاظت راه و شهرسازی شهرستان خلخال، گفت: رهبر معظم انقلاب به حفظ بیت‌المال و حفظ اراضی ملی دیدگاه ویژه ای دارند و فرموده ایشان فصل الخطاب همه مسئولین و مقام قضایی است.

وی با اشاره به فرموده ائمه اطهار و  قرآن کریم و نزول سوره انفال در حفظ بیت‌المال، گفت: از صدر اسلام تاکید ائمه اطهار بر حفظ بیت المال بوده است و اکنون این وظیفه بر عهده یگان حفاظت و نیروی نظامی و انتظامی است.

نباتی گفت: در خصوص حریم راه ها ، رودخانه ها و بستر آن نیازی به حکم قضایی نیست و یگان حفاظت اداره راه شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور اراضی می تواند نسبت به رفع تجاوز و رفع تصرف اقدام کند.

دادستان خلخال گفت: پیش بینی تصرف اراضی مقدم بر پیشگیری و پیشگیری از آن مقدم بر وقوع جرم است.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی هر زمان که لازم شده پای کار بوده و به عنوان ضابط قضایی انجام وظیفه کرده است که اکنون نیز باتشکیل این یگان حفاظت با عنوان همکار درکنار این یگان و مقام قضایی انجام وظیفه خواهد کرد.

دادستان خلخال از مسئول جدید یگان حفاظت خلخال نیز خواست تا با تسریع در گشت زنی به موقع  در تمامی محورهای شهرستان خلخال، عوامل انسانی پای کار در این یگان نسبت به رفع تصرف اقدام نماید.

در این مراسم فرهاد احدی فرمانده یگان حفاظت استان اردبیل نیز از برنامه ریزی برای معرفی مسئولین شهرستان ها در یگان حفاظت خبر داد وگفت: با حضور دادستان های شهرستان های پارس آباد- گرمی – بیله سوار – نیر و سرعین و مشکین شهر معرفی انجام شده و ششمین معرفی مربوط به خلخال بود که امروز انجام شد و  ابراهیم حیدری به عنوان مسئول یگان حفاظت سازمان زمین و مسکن اداره راه وشهرسازی خلخال معرفی شد.

علی بختیاری رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال نیز ضمن تقدیر از دادستان خلخال در صدور احکام قضایی جهت مقابله با زمین خواران و تصرف کنندگان به اموال بیت المال در اراضی و راه های شهرستان خلخال از آماده باش این اداره جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری خبر داد.

سرگرد نوروزی جانشین سپاه ناحیه خلخال نیز ضمن موفق خواندن پروسه پیشگیری گفت: اگر در موقع شروع یک پروژه در اراضی و راه ها بررسی های لازم در خصوص اقدام قانونی ساخت وساز و محدوده ها رعایت شود  و در همان زمان ساخت تصرف های غیر قانونی تخریب شود دیگر نیازی به اقدامات بعدی نیست .

وی با اشاره به تعدد پایگاه های مقاومت بسیج در کل شهرستان خلخال  گفت: بسیج و سپاه خلخال در خدمت یگان حفاظت جهت همکاری و مبارزه با فرصت طلبان وزمین خواهران است و در صورت اطلاع حتما یگان حفاظت مطلع خواهدشد.

انتهای پیام /

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد