سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72101
|
07:41 - 1396/08/01
نسخه چاپی

پاییز هزار رنگ گیوی و ظرفیتی که مغفول مانده+تصاویر

 پاییز هزار رنگ گیوی و ظرفیتی که مغفول مانده+تصاویر
شهر گیوی به عنوان مرکز شهرستان کوثر در فصل پاییز چهره ای دیگر از نمود خلقت الهی و زیبایی های طبیعی را به خود می گیرد که سوای طبیعت بکر تابستانی آن، ظرفیتی شگرف در حوزه گردشگری به وجود می آورد؛ اما این ظرفیت بلقوه در پَس این پاییز هزار رنگ هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته و از آن به خوبی استفاده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، وجود جاذبه‏ های گردشگری، یکی از مهم‏ترین دلایل جذب گردشگر و مسافر بوده و همچنین مهمترین عامل تقویت بخش اقتصادی در منطقه است.

فصل های بهار و تابستان به عنوان فصل گردشگری در ایران چهار فصل نام گذاری شده است، ولی از آنجا که کشورمان از مناطق توریستی و تفریحی بسیاری بهره می برد، فرهنگ سازی و یا به عبارتی اطلاع رسانی غلط و بی جا به مردم باعث شده است در دیگر فصول ها اماکن تفریحی و گردشگری کشور خالی از میهمانان و گردشگران باشد.

این درحالی می باشد که هستند مناطقی در کشور که شاید در فصول پاییز و زمستان بیشترین ظرفیت گردشگری را برای مسافران و میهمانان مهیا می کند.

شهر گیوی به عنوان مرکز شهرستان کوثر در جنوب استان اردبیل از جمله شهرهایی است که در فصول پاییز و زمستان بیشترین پتانسیل گردشگری را برای اهالی و بتبع مسافران مهیا می کند.

گیوی در فصل پاییز چهره ای دیگر از نمود خلقت الهی و زیبایی های طبیعی را به خود می گیرد که سوای طبیعت بکر تابستانی آن، ظرفیتی شگرف در حوزه گردشگری به وجود می آورد؛ اما این ظرفیت بلقوه هم چون دیگر ظرفیت های مناطق متعدد ایران زمین در فصول پاییز و زمستان، مغفول مانده است.

ظرفیتی که در پَس این پاییز هزار رنگ هنوز فرصتی برای اطلاع رسانی و یا آگاه سازی مردم جهت بهره گیری از ظرفیتی متفاوت از بهار و تابستان مهیا نشده است؛ این پتانسیل گردشگری جایگاه اصلی خود را نیافته و از آن به خوبی استفاده نشده است.

اصلی ترین دلیل کاهش آمار سفرهای تفریحی در فصول پاییز و زمستان، نبود اطلاعات کافی درباره تفریحات پاییزه در قالب سفر و طبیعت گردی است؛ در حالی که اکثر مناطق کشورمان به خاطر آب و هوای چهارفصل اش، پتانسیل های زیادی برای گردش و سفرهای زمستانی دارد.

از سویی فصل پاییز زمان برداشت میوه استراتژیک شهر گیوی یعنی«به» است که به عنوان برند کشوری اختصاصاً برای این شهر فرهنگ پرور تدارک دیده شده است که می تواند بهترین بهانه برای یک سفر پاییزه به شهر گیوی را به ارمغان آورد.

شهر گیوی بیش از 40 منطقه توریستی و گردشگری را در خود جای داده است که 20 جاذبه گردشگری این شهرستان به ثبت تاریخی و گردشگری رسیده و همه ساله مورد بازدید میهمانان و مسافران شده است.

داش حامامی، آبگرم گیوی، دلیکلی داش، پل فیروز آباد، قلعه خشتی شاه عباس، قیز کورپوسی، سد گیوی، غار یخگان، پل معلق پیر تقی(مشکول)، دربند مشکول، دربند هواشانق، دربند دوگر، مناظر زیبای منطقه حفاظت شده آرپاچای، سخره های منقش جاده سرچم - گیوی، باغات و رود خانه شهر گیوی و ... از جمله جابه های مهم و دیدنی شهر گیوی است که در فصل پاییز نیز زیبایی بیشتری به خود می گیرند.

گیوی برخلاف دیگر استان ها و شهر های همجوار به دلیل باغات و اماکن تفریحی بسیار در فصل پاییز زیبایی خاصی به خود گرفته و شاهد جذب میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

شهر گیوی در جنوب استان اردبیل به عنوان باغ شهر استان اردبیل لقب گرفته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد