سرویس: اقتصادی
کد خبر: 72105
|
08:50 - 1396/08/01
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد خبر داد

افزایش 50 درصدی كشت كلزا در شهرستان پارس آباد

	افزایش 50 درصدی كشت كلزا در شهرستان پارس آباد
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان از افزایش 50 درصدی كشت كلزا نسبت به مشابه سالهاي گذشته در شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، علي اكبر حسنیان در حاشيه بازديد از مزارع كلزا در پارس آباد اظهار داشت: شهرستان مرزی پارس آباد از جمله مناطق کشاورزی کشور است که امسال با کشت 11 هزار هکتار محصول دانه های روغنی کلزا در تحقق اجرای طرح سیاست تغییر الگوی کشت گام بلند برداشته است.

وی، کشت محصولات دانه روغنی را بهترین جایگزین بجای محصولات پر مصرف آب، مانند گندم ،جو و محصولات جالیزی دانسته و گفت: کشت محصول کلزا هم در مزارع بخش خصوصی و هم در مزارع شرکت کشت و صنعت مغان از اول مهر ماه شروع شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

حسنیان با بیان اینکه تغییر الگوی کشت از مهمترین راهکارهای جلوگیری از بحران کم آبی در بخش کشاورزی بشمار می آید، افزود: با اجرای طرح توسعه کشت دانه روغنی کلزا، این محصول در اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد، از 18 هکتار سال 75 به 11 هزار هکتار در سال جاری افزایش یافته که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 50 درصدی را نشان می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد درباره اهمیت کشت کلزا نیز گفت: گیاه کلزا دارای بیش از 40درصد روغن و 35 الی 40 درصد پروتین کنجاله می باشد که به همین خاطر از سود آورترین گیاهان روغنی محسوب شده طوری که همه ساله خرید این محصول، توسط دولت بصورت تضمینی انجام شده و بهای آن نیز بلافاصله به کشاورزان کلزا کار پرداخت می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد