سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72193
|
09:46 - 1396/08/04
نسخه چاپی

باوجود بهره مندی از سرانه بالای ورزشی؛

دلیل بلااستفاده ماندن ظرفیتهای ورزشی کوثر چیست

دلیل بلااستفاده ماندن ظرفیتهای ورزشی کوثر چیست
به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل، بیشترین سرانه ورزشی در استان متعلق به شهرستان کوثر با ۲.۱۱ مترمربع است، ولی طی سال های اخیر این ظرفیت ورزشی با کمترین استفاده ممکن از سوی هیات ها و اهالی، بلا استفاده مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر،شهرستان کوثر در جنوب استان اردبیل بیشترین سرانه ورزشی استان را با 13 سالن ورزشی در ۲.۱۱ مترمربع به خود اختصاص داده است، ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان این مهم را عنوان کرده و گفته که در مجموع به غیر از مرکز استان در مابقی مناطق سرانه وضعیت مطلوبی دارد.

ظرفیت بالقوه ورزشی که مهمترین رکن پایداری و ثبات جامعه در عاری بودن از هرگونه معضلات اجتماعی محسوب شده و البته این ظرفیت از دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی این روزهای جوانان، هیات ها و دیگر اهالی مناطق متعدد کشوراست ،  بر خلاف دیگر امکانات رفاهی و خدماتی کوثر از سوی ورزش و جوانان در این شهرستان احیا شده و خوشبختانه در راستای تقویت روحیه ورزشی و بهره مندی هیات ها از این سرانه های ورزشی اقدامات شایسته ای انجام یافته است، اما آسیب و چالش جدی که در این رابطه به وجود آمده و بیش از پیش شهرستان کوثر و بخصوص جوانان منطقه را تهدید می کند، بلا استفاده ماندن این سالن های ورزشی در سال های اخیر است.

ورزش و جوانان ضمن اینکه می بایست ظرفیت بالقوه ورزشی را در منطقه و استان برای جوانان احیا کند بنا به وظیفه ذاتی خود و همانطور که عنوان یافته، جذب و به کارگیری جوانان به طرق متعدد را نیز دارد اما وضعیت کنونی سالن های ورزشی و عدم فعالیت هیات ها در این شهرستان فارغ از این موضوع است.

متاسفانه در شهرستان کوثر آمار اعتیاد به مواد مخدر بیش از پیش افزایش یافته و از سویی با حاکم شدن نرخ بیکاری و مهاجرت و همچنین وضعیت اقتصادی اسفبار این منطقه ظرفیت های ورزشی این شهرستان نیز مغفول و درنتیجه بلا استفاده باقی مانده است.

قطعاً مسئولان امر در این رابطه تلاش ها و اقدامات لازم را انجام داده اند و با برگزاری کلاس ها و انجمن های متعدد در صدد کاهش این معضلات اجتماعی هستند، ولی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ هرچه قدر تلاش شود دوباره جای تلاش و فعالیت روز افزون نیز وجود دارد؛ امر فرهنگ سازی مهمترین اقدامی است که لازمه حیات جامعه ای پویا و محرک است.

مسئولان شهرستانی نیز می بایست با اتکا به این رکن و سیاست اساسی ریشه این بی مهری ها به ظرفیت های ورزشی که تنها یکی از پتانسیل مغفول مانده شهرستان کوثر است را شناسایی و در راستای از بین بردن چالش آن معضل تلاش کنند.

یقیناً اعتیاد، مهاجرت، بیکاری و وضعیت نابسامات اقتصادی در منطقه ای که 85 درصد از اهالی آن به شغل شریف کشاورزی مشغولند، مهمترین چالش های این ظرفیت است که می بایست اداراتی چون فرمانداری، سپاه، بهزیستی، ورزش و چوانان، شهرداری، شورای شهر، کمیته امداد و ... در راستای بهبود اوضاع ورزش و جوانان تلاش کنند، با مرتفع شدن این معضلات اجتماعی قطعاً دیگر مسائل مرتبط با حوزه فرهنگ و اجتماع نیز بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد