سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72276
|
12:05 - 1396/08/07
نسخه چاپی

وعده سر خرمن ندهید؛

پنج هزار جوان بیکار چشم انتظار راه‌اندازی کارخانه کامیون‌سازی مشگین

پنج هزار جوان بیکار چشم انتظار راه‌اندازی کارخانه کامیون‌سازی مشگین
طبق وعده مسئولان، کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر می‌بایست تا آبان ماه تجهیز و زمینه اشتغال پنج هزار نفر را فراهم کند اما آبان ماه از راه رسید و هنوز خبری از راه اندازی کارخانه نیست و همچنان پنج هزار جوان بیکار چشم انتظار اشتغال در این کارخانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، دو ماه پیش در چنین روزی جلسه‌ای با حضور مدیر عامل پروژه کامیون سازی مشگین‌شهر، نماینده شهرستان مشگین‌شهر، استاندار وقت اردبیل و مدیر عامل شرکت بنز آلمان در محل کارخانه برگزار و رایزنی‌هایی در خصوص تجهیز و راه اندازی کارخانه کامیون سازی شد و مقرر شد تجهیزات مورد نیاز برای شروع بکار این کارخانه در شهرستان مشگین‌شهر تا آبان ماه به این کارخانه منتقل شده و تا پایان سال جاری 10 دستگاه کامیون در این کارخانه تولیدشود.

 

اکنون دو ماه از این وعده سپری شده و آبان ماه نیز فرا رسیده اما هنوز خبری از کارخانه کامیون سازی در این شهرستان نیست و تنها سه سوله خالی از سال‌های گذشته برجای مانده و خبری از تجهیز و راه اندازی کارخانه وجود ندارد.

 

مدیر عامل این کارخانه اظهار کرده بود که 30 سالن برای این پروژه تعریف شده که در حال اجراست این درحالی است که از مدت‌ها پیش پایه‌های سوله بر روی زمین کاشته شده اما هنوز از خود سوله‌ها خبری نیست.

 

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی که خود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این واحد تولیدی ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود و پیش بینی کرده بودند خودروهای مختلف اعم از کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، یدک‌کش و ... در این واحد تولید شود و برای راه اندازی این واحد ۱۴ سالن واحد تولیدی احداث شده و ۱۱ مورد دیگر در حال احداث است.

 

وی همچنین تاکید کرده بود این پروژه در وضعیت فعلی زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم ساخته و در ادامه تا ۵۰۰ نفر ظرفیت اشتغال‌زایی دارد که پیش‌بینی شده بعد از تکمیل آن می‌تواند تا اشتغال پنج هزار نفر را موجب شود.

 

به گزارش سفیرمشکین، با راه اندازی این واحد تولیدی تقریباً بیکاری در مشگین‌شهر ریشه کن می‌شود اما بیش از 10 سال از شروع این پروژه در این شهرستان شروع شده اما متاسفانه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و جوانان این شهرستان هر روز از سر بیکاری مجبور هستند خیابان‌های اصلی شهر را قدم بزنند و جوانی خود را هدر دهند چرا که هیچ یک از مسئولان به فکر جوانان این شهرستان نیست و عمده فعالیت مسئولان بیشتر برای رفع تکلیف بوده و این امر موجب ناامیدی مردم می‌شود.

 

با توجه به وضعیت بیکاری در جامعه خصوصاً شهرستان مشگین‌شهر در حال حاضر بیش از پنج‌هزار جوان جویای کار چشم انتظار راه اندازی کارخانه کامیون سازی در این شهرستان هستند تا فرصت اشتغال برای آنان نیز فراهم شود و تا بتوانند زندگی خود را سروسامان دهند و در توسعه و پیشرفت این شهرستان و کشور سهیم باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد