سرویس: نیر
کد خبر: 72307
|
08:54 - 1396/08/08
نسخه چاپی

روستای زیبای کریق‌؛ پلی میان 2 شهرستان نیر و میانه +تصاویر

روستای زیبای کریق‌؛ پلی میان 2 شهرستان نیر و میانه +تصاویر
در صورت تکمیل جاده کریق به آرموداق، روستای زیبای کریق پل ارتباطی بین شهرستان های نیر و میانه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، روستای کریق بزرگ در استان اردبیل و در بخش مرکزی شهرستان نیر قرار دارد و با نیر 14 کیلومتر فاصله دارد.این روستا از طریق جاده آسفالت دسترسی داشته و از نعمت برق ، تلفن و گاز برخوردار است و با همت اهالی لوله کشی آب مصرفی انجام یافته ولی همچنان مردم روستا از کمبود آب بخصوص در فصول گرم سال رنج می برند.

 

 

این روستا در منطقه ای بسیار خوش آب و هوایی جای گرفته و به همین دلیل در فصل بهار و تابستان مسافران زیادی را پذیرا است.

 

عمده فعالیت و درآمد اهالی روستا از دامداری و کشاورزی دیم بوده و اهالی از آب لوله کشی سالم برخوردار هستند گرچه در فصل گرما با کمبود آب مواجه می شوند.

 

 

این روستا از شمال با روستای کورعباسلو، از جنوب با سعید خانلو، از غرب با مشتقین و از شرق با روستای دکمه داغیل هم مرز است.

 
لازم به ذکر است روستای کریق در مسیر جاده ارتباطی نیر به میانه قرار داشته و احیای جاده کریق به آرموداق به عنوان یک مسیر ارتباطی قدیمی می تواند باعث رونق اقتصادی هر دو منطقه شده و فاصله مرکز شهرستان را تا میانه و تهران نزدیک به 120 کیلومتر کاهش دهد.
 
 

لازم به ذکر است جاده نیر به روستای کریق حدود 12 کیلومتر فاصله دارد و جاده فرعی درجه 2 (آسفالته) محسوب می شود. از کریق بزرگ تا آرموداق میانه نیز 20 کیلومتر، 8 کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان نیر و 12 کیلومتر در حوه استحفاظی شهرستان میانه قرار دارد از آرموداق به خود میانه نیز جاده آسفالته است بنابراین اگر این 20 کیلومتر راه روستایی آسفالت شود، جاده ارتباطی نیر به میانه نزدیک به 120 کیلومتر کاهش خواهد یافت.
 

روستای کریق بزرگ دارای پتانسیل بسیار زیاد برای رشد کشاورزی و دامپروری بوده و در سال های اخیر ساخت و سازهای زیادی در این منطقه صورت گرفته است.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد