سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72383
|
12:16 - 1396/08/09
نسخه چاپی

نسخه پیچی اشتباه در اردبیل بیمار را روانه "آی سی يو" کرد

نسخه پیچی اشتباه در اردبیل بیمار را روانه  "آی سی يو" کرد
تجويز ‌اشتباهي دارو از سوي يكي از داروخانه هاي اردبيل يك شهروند پارس آبادي را روانه بخش "آي سي یو" كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، ماجرا از اين قرار است كه اين شهروند پارس آبادي نسخه داروي خود را كه توسط پزشك معالج در دفترچه درمانی خود ثبت شده بود را به يكي از داروخانه هاي اردبيل برده و اقدام به گرفتن داروها كرده است، اما به جاي گرفتن داروهاي اصلي خود، قرص روماتسيم به او داده مي شود و او بدون اینکه دارو به پزشك نشان دهد، اقدام به مصرف از اين داروها مي كند.

متاسفانه بعد از چند هفته اي به دليل استفاده از اين قرص ها، دهان و پاها و گوارش بدن اين بيمار به شدت ورم كرده بطوري كه وي قادر به سخن گفتن و راه رفتن نمي شود و خانواده وي بعد از اين اتفاق او را به اورژانس امام خميني(ره) پارس آباد منتقل مي كنند كه با تلاش پزشكان اين شهروند از مرگ حتمي نجات مي يابد.

به گفته اين بيمار كه هم اكنون در بخش بيمارستان امام (ره) پارس آباد بستري و تحت مراقبت است؛ تجويز ‌اشتباهي دارو از سوي داروخانه علت آن از سوي پزشكان اعلام شده است.

اشتباهات دارویی از خطرآفرین‌ترین مشکلاتی است که احتمال دارد در سیستم تهیه، تولید یا عرضه دارو رخ بدهد و می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

بهترين حالتي که ممکن است از بروز چنين اشتباهاتي جلوگيري شود اين است که پزشکان واضح تر بنويسند. همچنين بايد از طريق نظام پزشکي پيگيري شود تا درباره نسخي که خيلي بدخط و ناواضح است و تعداد اشتباهات نسخي که مربوط به يک پزشک است به وي تذکر داده شود تا تغييري در نوشتن نسخه ايجاد کند.

توصيه ما به شهروندان این است که در هنگام مراجعه و تجويز دارو از سوي پزشك معالج، بلافاصله بعد از گرفتن نسخه دارو از داروخانه ها، حتما آن را به پزشك معالج خود نشان دهيد تا خداي نا كرده مانند اين شهروند پارس آبادي كه تنها با خوردن يك قرص اشتباهي تجويز شده يك داروخانه به اين حال و روز افتاده دچار نشويد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد