سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72468
|
10:07 - 1396/08/11
نسخه چاپی

امام جمعه نیر:

13 آبان روز تبلور بیداری و هوشیاری ملت ایران است

13 آبان روز تبلور بیداری و هوشیاری ملت ایران است
امام جمعه نیر گفت: 13 آبان روز تبلور بیداری و هوشیاری ملت ایران است که همه ساله در این روز شعار مرگ بر آمریکا فضای کشور را معطر و آماده تر برای مبارزه با استکبار می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر  اظهار داشت: 13  آبان روز تبلور بیداری و هوشیاری ملت ایران است که همه ساله در این روز  شعار مرگ بر آمریکا  فضای کشور را معطر و آماده تر برای مبارزه با استکبار می کند.

وی افزود: مهمترین شعار سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا نرفتن به زیر بار ذلت بود و این شعار با صدای بلند در کربلا و به واسطه حماسه عاشورا به گوش همگان رساند.

حجت الاسلام مقدسی با تأکید بر این‌که «امام حسین(ع) علاوه بر این‌که زیر بار ظلم نرفت، شهادت در راه خدا را چیزی جز سعادت نمی‌دانست» ادامه داد: حماسه عاشورا به واسطه مقابله با ظلم و سازش نکردن با ظالم شکل گرفته است و فریاد بلندی در طول تاریخ است که در مقابل ظلم ایستاد.

وی افزود: رویدادهای 13 آبان از عاشورا نشأت‌ گرفت و با الگوگیری از این حماسه از قدرت نهراسیدند و نشان دادند که جوانان این خاک جوانانی حسینی هستند به همین دلیل بی‌محابا در مقابل ظلم ایستادند.

وی با تأکید بر این‌که «سفارت امریکا در ایران مرکز جاسوسی و توطئه بود که با تلاش جوانان به تعطیلی کشیده شد» افزود: شور تسخیر لانه جاسوسی امریکا در آبان‌ماه به دنبال شور حسینی شکل گرفت و این خونی که در رگ مردم این سرزمین جاریست خون عاشورایی و حسینی است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد