سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72633
|
13:00 - 1396/08/16
نسخه چاپی

شهدای گمنام گیوی غریب تر از فکه و طلاییه

 شهدای گمنام گیوی غریب تر از فکه و طلاییه
پروژه ساماندهی مقبره شهدای گمنام گیوی پس از گذشت 4 سال همچنان بلاتکلیف مانده و با وجود تخصیص اعتبار و تامین پیمانکار این پروژه همچنان در بند مشتی بتن و آلماتور مهجور مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، تعهد؛ کلمه ای که مردم و مسئولان نسبت به شهدا دارند و لازم است پس از گذشت چندین سال از دفاع مقدس نسبت به آرمان ها و دستاورد آنان عشق ورزید.

همانند دیگر مناطق میهن سرافرازمان، مردم و مسئولان کوثری نیز 4 سال است که میزبان و به نوعی متعهد 2 شهید گمنامی هستند که نماد ایستادگی و مقاومت را در این شهر تداعی بخشیده اند.

اما پس از گذشت 4 سال، مقبره شهدای گمنام همچون فکه و طلاییه بوی غریبی می دهد و شاید این قول های بی سرانجام است که غربت را برای سرداران بی پلاک رقم زده اند، هرچند شهدای گمنام غریبانه ترین غریب ها هستند.

سال ها بود که المان و مقبره یادمان شهدای گمنام گیوی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی مطرح می شد اما اعتباری در این خصوص برای تکمیل این پروژه تخصیص نمی یافت، تا اینکه پس از کش و قوس های زیاد و پس از گمنامی 4 ساله سرداران بی پلاک شهر گیوی، اعتبارات لازم در خصوص ساخت مقبره شهدای گمنام این شهر از سوی اداره کل بنیاد حفط آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل و همچنین فرمانداری کوثر پیشبینی و تخصیص یافت.

مراسم کلنگ زنی این پروژه نیز 31 فروزدین ماه سال 96 با حضور مدیر کل بنیاد حفط آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل، فرماندار کوثر، فرمانده سپاه کوثر و دیگر مسئولان شهرستانی در محل پارک شکوفه های بادام شهر گیوی نیز برگزار شد و واحد، مدیر کل بنیاد حفط آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل تعهد داد که اعتبارات اولیه این پروژه به مبلغ 50 میلیون تومان در اختیار پیمانکار مربوطه قرار داده شده و سعی میشود مقبره شهدای گمنام شهر گیوی نیز همچون دیگر مناطق استان با تخصیص اعتبارات مربوطه بدون هیچ وقفه ای در اسرع وقت به اتمام برسد.

اما پس از گذشت 7 ماه از مراسم کلنگ زنی این پروژه و همچنین پس از یک بازه زمانی 10 روزه که پیمانکار مربوطه به کار حفاری و بتن ریزی پرداخته بود، پروژه ساخت مقبره شهدای گمنام نیز همچون گذشته به تعویق در آمده و هم اکنون 210 روز است که تعطیل یا به عبارتی بلاتکلیف مانده است.

حفاری، آلماتور بندی، فنداسیون کاری و بتن ریزی کف این پروژه هم اکنون به اتمام رسیده و لازم است پیمانکار با عملکرد مناسب خود و همچنین مسئولان امر در تخصیص اعتبارات بی وقفه در اتمام این مقبره تسریع کنند.

به گزارش کوثرخبر، قرار است مقبره شهدای گمنام بصورت یک حسینه برای اجرای برخی از مراسمات معنوی در اختیار اهالی قرار گیرد.

 

مقبره شهدای گمنام گیوی دوباره بلاتکلیف ماند/تصاویر
مقبره شهدای گمنام گیوی دوباره بلاتکلیف ماند/تصاویر
مقبره شهدای گمنام گیوی دوباره بلاتکلیف ماند/تصاویر

مقبره شهدای گمنام گیوی دوباره بلاتکلیف ماند/تصاویر

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد