سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72634
|
13:01 - 1396/08/16
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد:

لزوم رصد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کوثر

 لزوم رصد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کوثر
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: اینکه تنها مسائل مربوط به آسیب شناسی در حوزه فرهنگی و اجتماعی را مطرح کنیم دردی از معضلات جامعه درمان و مرتفع نمی شود، پیشگیری و درمان مهمترین رکن در معضلات اجتماعی است که می بایست از سوی مردم و مسئولین عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، سعید شمس امروز طی گفتگو با خبرنگار کوثرخبر با پرداختن به آسیب های فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: در این که آسیب های فرهنگی و اجتماعی به دیده‌بانی و رصد مداوم از سوی مردم و بیشتر توسط مسئولان برای برطرف کردن معضلات و آفت‌ها نیاز مُبرم دارد، هیچ شکی نیست و لزوم اولیه پیشگیری و درمان است؛ ولی چگونه می توان روش های مقدماتی پیشگیری و درمان را به صورت مستمر در جامعه پیاده کرد؟

وی ادامه داد: شناخت و درک مناسب از تحولات فرهنگی و اجتماعی به ویژه هر آن چه که مربوط به شهر یا استان می شود، اولین قدم در مسیر رفع نقاط ضعف و اصلاح ایرادات به شمار می رود، مسئولین فرهنگی در این امر مهمترین نقش را ایفا کرده و می توانند در راستای رفع معضلات اجتماعی، همچون دیدبان عمل کنند و با توجه به اختیارات و اعتبارات مختص به ارگان ها و نهاد ها در برابر آسیب های اجتماعی و فرهنگی موثر عمل کنند.

کارشناس مسائل اجتماعی با پرداختن به موضوع رصد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کوثر خاطر نشان کرد: مساله فرهنگ در یک اجتماع و ترویج آن بین جوانان، از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، چرا که رهبر انقلاب در پرداختن به این موضوع مسئله آتش به اختیار را مطرح کرده اند و مسئولان فرهنگی و همچنین جوانان را در این حوزه ملزم به اقدام و عمل فرا خوانده اند، پس لازم است مسئولان در این حوزه همچون دیدبان عمل کنند و راهکارهای مقابله با معضلات اجتماعی را به اقشار متعدد جامعه ارائه دهند.

شمس تاکید کرد: تلاش برای اصلاح و پالایش معضلات اجتماعی از سوی مسئولان فرهنگی و جوانان یکی از اصلی ترین مباحث استراتژیک کشور می باشد که معظم له به آن اشاره کرده اند.

وی بیان کرد: رصد نوع پوشش و لباس افراد، شکل‌ معماری‌ خانه ها و شهرسازی، نحوه‌ رفتارها، معاشرتها، مواجه‌ شدن‌ افراد با یکدیگر و ... جزو مواردی است که باید آن ها را به طور خاص در کلان موضوع فرهنگ عمومی مورد بررسی جدی قرار داد و راهکارهای پیشگیری و درمان را با استفاده از کارشناسان مجرب و امکانات لازم ارائه کرد.

کارشناس مسائل اجتماعی در پایان گفت: مقولات فرهنگ، اقتصاد و سیاست در یک اجتماع امروز چنان در هم تنیده و ارتباط دارند که بی توجهی به این ارتباط می تواند برای جامعه انسانی بسیار مخاطره آمیز باشد؛ متاسفانه این روزها عملکرد مناسبی در این خصوص مشاهده نمی شود و روز به روز به آمار اعتیاد، بیکاری، مهاجرت، گیرکردن در منجلاب شبکه های اجتماعی و ماهواره و ... افزوده می شود؛ مسئولان فرهنگی و ذیربط بایستی با شناسایی نقاط ضعف در این زمینه اقدامات شایسته را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد