سرویس: سبلان ما
کد خبر: 72841
|
14:01 - 1396/08/23
نسخه چاپی

پای جادوگر به فوتبال اردبیل هم باز شد+فیلم

پای جادوگر به فوتبال اردبیل هم باز شد+فیلم
صحبت ازجادو و جادوگری سال هاست که به موضوعی داغ و پرحاشیه در فوتبال ایران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماصحبت ازجادو و جادوگری سال هاست که به موضوعی داغ و پرحاشیه در فوتبال ایران تبدیل شده است.

موضوعی که گرچه گره خورده با افکار و باورهای سنتی، امام باز هستند بازیکنان و مربیانی که شکست و پیرورزی خود را مدیون نسخه‌هایی می‌دانند که یک رمال برای آنها پیچیده است.

اما در این میان و علی رغم اینکه بسیاری از بازیکنان و مربیان کشورمان با موضوع رمالی و جادوگری درگیر بوده‌اند، پیگیری قانونی در این خصوص صورت نگرفته است و شاید یک برنامه تلویزیونی همچون "نود" جرات وارد شدن به چنین مقوله ای را داشته باشد.

برنامه‌ای که اتفاقا روز گذشته نیز روی آنتن رفت و در یک برنامه تقریبا اختصاصی پرده از واقعیتی تلخ برداشت که بر فوتبال کشورمان سایه افکنده است.

پیدا کردن دست نوشته‌ای عجیب و غریب در دروازه استقلال خوزستان، خالی کردن محتوای بطری آب در داخل زمین توسط یکی از مربیان فوتبال در کرمان و...، از آیتم‌های پخش شده برنامه "نود" بود که از برخی لایه‌های پنهان در فوتبال ایران حکایت داشت.

اما در این میاناردبیلهم از جادو و جنبل‌های فوتبالی بی نصیب نماند.

در برنامه نود روز گذشته بعد از پخش آیتمی، عیسی عظیمی یکی از نویسندگان و مترجمان کشورمان روی خط برنامه نود آمد و از اتفاقاتی سخن گفت که به گفته خودش در دوران حضور یکی از جوان‌ترین و علم گراترین مربیان در راس تیم اردبیلی، رخ داده بود.

عظیمی در خصوص ویس (پیام صوتی) پخش شده گفت: من به واسطه ارتباطی که با ایشون(مربی) داشتم واسطه شدم برای روشن شدن موضوع.

این نویسنده کشورمان اظهار کرد: یکی از بازیکنان تیم که از قرار پدربزرگش به این حرفه مشغول بود این کار را انجام داد؛ این بازیکن نیمکت نشین در بین هم‌تیمی‌هایش چو انداخته بود که پدربزرگم تیم را طلسم کرده و مربی باید از این تیم برود.

میهمان تلفنی برنامه "نود" گفت: البته مربیان تیم هیچ اعتقادی به این مسائل نداشتند و صرفا بحث روشن شدن موضوع بود.

در هرحال موضوعی همچون رمالی و جادوگری انگار در فوتبال اردبیل نیز نفوذ کرده وانتظار بر این است تا مردم و مسئولان ورزشی و غیر ورزشی، با همت و اراده ای جمعی، این ناهنجاری اجتماعی که ریشه در اعتقادات و باورهای غلط سنتی دارد را، در نطفه خفه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد