کد خبر: 73151
|
15:11 - 1396/09/03
نسخه چاپی

ائمه جمعه در خطبه های این هفته چه گفتند؟

کارشکنی ها نباشد کشور در همه زمینه ها خودکفا میشود/ ملت در زلزله کرمانشاه اوج نوع دوستی را به نمایش گذاشت/ شکست داعش اوج فراگیری فرهنگ بسیج در جهان

کارشکنی ها نباشد کشور در همه زمینه ها خودکفا میشود/ ملت در زلزله کرمانشاه اوج نوع دوستی را به نمایش گذاشت/ شکست داعش اوج فراگیری فرهنگ بسیج در جهان
شکست داعش و استکبار، فراگیر شدن فرهنگ بسیجی در جهان، تجلی نوع دوستی در زلزله کرمانشاه از جمله محورهای اصلی در خطبه های نماز جمعه این هفته استان اردبیل بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شکست داعش و استکبار، فراگیر شدن فرهنگ بسیجی در جهان، تجلی نوع دوستی در زلزله کرمانشاه از جمله محورهای اصلی در خطبه های نماز جمعه این هفته استان اردبیل بود.

شکست داعش، شکست آمریکا و استکبار جهانی است

 
امام جمعه اردبیل، گفت: شکست داعش، شکست آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی، کشورهای مرتجع منطقه، مفتیان وهابی و امپراطوری رسانه ای غرب و دستگاه های تبلیغاتی مرتجعین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن  عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، از اهالی استان به خاطر کمک رسانی فوق العاده به زلزله زدگان کرمانشاه تشکر کرد و گفت: از طرف خودم و اهالی استان از ملت بزرگ ایران، سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر، کمیته امداد و نیروی انتظامی تشکر ویژه داریم.

وی انقراض مجموعه ناپاک داعش را که به دست سپاه معظم و رزمندگان بسیجی و مدافعان حرم صورت گرفت به تمام دوست داران اهل بیت، انسانیت، عقلانیت، صلح و امنیت جهانی و امنیت کشور به تمام رزمندگان، سپاهیان و سردار بزرگ اسلام سردار سلیمانی و مخصوصا مقام معظم رهبری تبریک گفت.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه، شکست اصلی برای کسانی است که داعش را درست کردند و آنها عبارتند از آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی، کشورهای مرتجع منطقه، مفتیان وهابی و امپراطوری رسانه ای غرب و دستگاه های تبلیغاتی مرتجعین است، افزود: شکست داعش، شکست این حامیان عمده جهانی و منطقه است؛ لذا ارزش این پیروزی فوق العاده است و در واقع شکست داعش، شکست آمریکا و برنامه های منطقه ای استکبار جهانی است.

 عاملی اظهار داشت: این پیروزی را باید به طور خاص به مقام معظم رهبری تبریک گفت که با تیزبینی و آینده نگری خاص سنگر مبارزه با داعش را در خارج از مرزها تعیین کردند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها به تحرکات موذیانه عربستان در منطقه و تهدید ایران توسط این رژیم اشاره کرد و گفت: این عصبانیت و حرکت های غیرمنطقی عربستان برای انقراض داعش و نفله شدن 300 میلیارد دلار این کشور در سوریه و ناکام ماندن در یمن و هدر شدن بیش از 10 میلیارد دلار این رژیم در یمن نیست بلکه علت اصلی این است که در عربستان نسل جدیدی پدید آمده که در اثر مسافرت های خارجی برای تحصیل و در اثر بهره مندی از اینترنت با تفکری تربیت یافته اند که تحمل جامعه سنتی قبیله ای عربستان و افکار تاریک وهابیت و چپاول بیت المال توسط شاهزاده ها را بر نمی تابد و اگر کار به همین منوال پیش برود با نزاع شاهزاده ها بر سر قدرت، فروپاشی دولت سعودی حتمی است. آنها چاره را در درست کردن دشمنی موسوم به ایران و مذهبی کردن دعوا در منطقه می بینند.

وی با یادآوری بیانیه سازمان ملل که ایران هیچ دخالتی در ارسال موشک به یمن ندارد، گفت: وقتی ارتش عربستان قادر به مقابله با شبه نظامیان یمن نیست، نباید از حمله به ایران صحبت کند. وقتی کپسول دارو را نمی توان به داخل یمن انتقال داد، انتقال کپسول عظیم موشک توسط ایران به یمن به سخریه اشبه است تا واقعیت.                                                       

ملت ایران بهترین جلوه نوع دوستی را به زلزله زدگان کرمانشاه به نمایش گذاشتند

حجت الاسلام والمسلمین"عظیم اسدزاده"در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و هفته بسیج گفت: تشکیل بسیج و تاسیس آن از امدادهای غیبی الهی بود که با معمار و مهندسی خمینی کبیر به وقوع پیوست و تمام معادلات سیاسی و آکادمیک جهان را بهم ریخت و از دنیا و عالم اسلام تعریفی دیگر و متخذ از اسلام و قرآن با اسلام انقلاب اسلامی بوجود آورد.

وی تلاش عاشقانه، اخلاص در عمل، شهادت طلبی، حضور در صحنه، ارتباط با خدا، آماده به رزم، اهل علم و ورزش را از خصوصیات بسیجی عنوان کرد و گفت: حضور بسیج و سپاه در تمامی عرصه های مختلف نظام باعث خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان شده و همه دنیا از وجود چنین نیروی عظیم انقلاب حیران گشته اند.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه پیروزی جبهه مقاومت بر تروریستهای داعش در سوریه و عراق بر اساس روحیه و تفکر بسیجی بوقوع پیوست افزود: پیشرفت‌ها، عزت و اقتدار کشور را تا به امروز مدیون و مرهون فداکاری‌های بسیج هستیم.

حجت الاسلام اسدزاده اخلاص و ولایتمداری را از اولین و شاخص‌ترین اوصاف بسیج عنوان کرد و گفت:فرهنگ بسیجی و روحیه انقلابی‌گری بایستی بیش از پیش در جامعه ترویج و حفظ شود.

وی افزود:هفته بسیج یادآور حماسه آفرینی بسیجیان در برهه‌ها و آزمون‌های تاریخ انقلاب اسلامی است و فرصتی مناسب برای معرفی خدمات بسیج به مردم انقلابی ایران است.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق بر تروریستهای تکفیری داعش گفت:سردار سلیمانی پیروزی‌های جبهه مقاومت را در سوریه و عراق علیه داعش رقم زد.

حجت الاسلام اسدزاده بااشاره به نامه فرمانده سپاه قدس به رهبر معظم انقلاب و جواب نامه سردار سلیمانی از طرف مقام معظم رهبری افزود:حضور به موقع سردار سلیمانی در منطقه و متحد کردن نیروهای مردمی و نظامی در سوریه و عراق از عوامل اصلی پیروزی جبهه مقاومت برابر شجره خبیثه داعش بود.

وی در ادامه به سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و این روز را به رهبری معظم،ملت ایران و همه منتظران ظهور آن حضرت تبریک گفت.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه و خسارات جانی و مالی این زلزله در غرب کشور از تمامی ملت ایران و دست اندرکاران جمع آوری کمکهای مردمی به زلزله زدگان این استان در کشور و بخصوص سطح شهرستان از جمله سپاه ناحیه عشایری،کمیته امداد،هلال احمر و روحانیت تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام اسدزاده افزود: آحاد ملت ایران بهترین جلوه از نوع دوستی و رسالت دینی و ایمانی در یاری رساندن به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور را به نمایش گذاشتند.

 کارشکنی برخی ها نباشد كشور در همه زمینه ها خودکفا مي‌شود

حجت الاسلام سيد سعيد رشادي در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پارس آباد با دعوت مردم به رعایت تقوای و دوری از محرمات و با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: با تشکیل بسیج، دستاوردهای بزرگی نصیب انقلاب اسلامی شد.

وي با تاكيد بر اينكه در سایه روحیه بسیجی است که انقلاب اسلامی روز به روز در جهان مقتدر می شود، گفت: امروز بسیج نقش مهمی در عرصه هاي اقتصادي، سازندگی و خودکفایی کشور دارد بطوري كه آمریکا و استکبار جهانی با وجود بسیج جرأت تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

امام جمعه پارس آباد افزود: تا زمانی که باور و روحیه بسیجی در کشور حاکم است ملت ایران در تمام عرصه ها پیروز خواهد بود و نمونه بارز آن در هشت سال دفاع مقدس براي کشورهای استکبار به اثبات رسيد.

رشادي در ادامه با تبريك پیروزی جبهه مقاومت و برچیده شدن طومار داعش در عراق و سوريه گفت: این پیروزی حاصل دلاورمردي رزمندگان اسلام، جان‌فشانی‌های مدافعین حرم همچون شهيد حججي، حزب‌الله لبنان، بسيج مردمي عراق، زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، تلاش‌های مجاهدانه سردار رشید اسلام سردار سلیمانی است.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در اين جنگ نقش راهبردي و راهنما را داشت، افزود: نابودی داعش، قدرت رزمندگان اسلام را به جهان نشان داد و همانطوري که مقام معظم رهبری در بياناتشان فرمودند كه پیروزی بر داعش مصداق «ما می توانیم بود» مشکلات مختلف داخلی كشور را نيز مي توان با اتكا به ما می توانیم حل كنيم.

خطيب نمازجمعه پارس آباد با اعلام اينكه اگر کارشکنی، ترس و ساده لوحی برخی ها در این کشور نباشد در همه زمینه ها خودکفا مي شويم، گفت: با شكست آمريكا و دست نشانده هاي آنها يعني داعش پيام بزرگي براي آنهايي كه در كشور دم از قدرتمند بودن آمريكا و مذاكره با آنها مي زدند، بود.

رشادي در ادامه به گلريزان قهرمانان و ورزشکاران اين شهرستان و همچنين اهداي مدال قهرمان جهان سید محمود میرموسوی براي كمك به زلزله زدگان كرمانشاه اشاره و از اين اقدام خداپسندانه آنان تقدير كرد.

امام جمعه پارس آباد همچنين از اقدامات اخير سرپرست شهرداري و شوراهاي شهر پارس آباد در رسيدگي به وضعيت معابر اين شهر قدرداني كرد.

وفات سكينه خاتون دختر امام حسين (ع)، آغاز امامت امام زمان (عج)، روز نیروی دریایی، وفات عبدالمطلب جد پیامبر (ص) و سالروز ازدواج رسول اكرم با حضرت خدیجه (س) و روز بزرگداشت شیخ مفید از مناسبتهايي است كه حجت الاسلام رشادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه به آن پرداخت.

 

فراگیر شدن فرهنگ بسیجی در جهان

حجت الاسلام دوستعلی ربانی امام جمعه موقت نیر در خطبه این هفته نماز جمعه نیر با گرامیداشت هفته بسیج گفت: مسئله بسیج یک مسئله تازه نیست و قرآن و اسلام به آن تاکید کرده است و سابقه دیرینه دارد.

وی گفت: بسیج به عنوان یک فرهنگ، یک تفکر و یک آرمان در همه کسانی که به نظام و انقلاب اسلامی علاقه دارند، ریشه دوانده است.

حجت الاسلام ربانی گفت: کشورهای اسلامی هم برای دفاع از کشورشان بسیج را تشکیل داده‌اند و بسیج و فرهنگ بسیجی در دنیا در حال گسترش است.

امام جمعه موقت نیر اظهار داشت: ویژگی مهم بسیج مردمی بودن و استکبارستیزی آن است که قطعاً بیش از هر زمان دیگر باید از توان این نیروها در قدرت‌نمایی بیشتر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.

وی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب بعداز پیروزی بر رژیم شاهنشاهی فرمان تشکیل بسیج 20میلیونی را داد تا از اسلام و انقلاب دفاع شود و بسیج یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی و مهمترین یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

خطیب جمعه نیر ادامه داد: فرهنگ بسیجی برگرفته از اندیشه های سیاسی و عقیدتی امام راحل است که بعنوان یک الگوی بی بدیل در دنیا شناخته و معرفی شد.

حجت الاسلام ربانی گفت: بسیج برگرفته از خود مردم است و در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که مردم بسیجی وار در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: به پشتوانه اتحاد و انسجام ملت و دولت روز به روز بر روحیه بسیجی در کشور افزوده می شود.

امام جمعه موقت نیر دشمن شناسی را یک نکته بسیار مهم و حایز اهمیت در تفکر بسیجی دانست و اظهار داشت: همین عامل باعث شده تا نظام اسلامی در برابر دسیسه های سازمان یافته دشمنان ایستادگی کند.

وی در ادامه به رشادت های سردار سرافراز قاسم سلیمانی در جریان نابودی داعش اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در معرکه جهاد حضور محسوس داشت و توانست ملت های مختلف را دور هم جمع کند، در بحران پیش رو که همه مانده بودند چه بکنند ایشان به طور قطع اعلام کرد که تا سه ماه دیگر داعش وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: این پیروزی حاصل مقاومت شش ساله در سوریه و سه ساله در عراق بود و البته لطف خدای عالم شامل شد. تصمیم هوشمندانه و صحیح نظام اسلامی، رهبری های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب، حضور مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی، جانفشانی رزمندگان مسلمان و سازماندهی هوشمندانه نیروهای ارتش و بسیج مردمی همه اینها موجب پیروزی عزتمندانه جبهه مقاومت شد.

وی نابودی داعش را شکست سیاست های خصمانه آمریکا در منطقه دانست و گفت: شکست داعش شکست امریکا و حکومت های استبدادی نظیر سعودی ها و کسانی بود که به دنبال حفظ صهیونیسم و تحقق ایده نیل تا فرات با مدل های جدید، بودند.

 

جشن و پیروزی اصلی جهان اسلام نابودی رژیم اسراییل است

حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه با تشریح حدیثی از امام حسن عسگری علیه الاسلام گفت: هرکس کار خیر زیادی انجام دهد ثواب بیشتری خواهد دید و هرکس شرارت کند ندامت و پشیمانی به او خواهد رسید.

وی گفت: انسانها در کار و زندگی دنیوی خود هر چه قدر هم تلاش کنند تا مطامع دنیوی زیادی به دست آورند فایده ای نخواهد داشت و هر چیزی که خداوند مقدر او کرده است به او خواهد رسید.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از اهالی روستای بابک در کمک رساندن به زلزله زدگان استان کرمانشاه به سفر رهبر معظم انقلاب به این مناطق اشاره کرد و گفت: انصافا ملت نوع دوست ایران از مردم زلزله زده کرمانشاه حمایت ویژه ای کردند.

وی گفت: در آستانه امامت حضرت مهدی (عج) قرار داریم و لذا در گرامیداشت این روز برنامه های متنوعی در شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قیاسی به نامه سردار سلیمانی به رهبر انقلاب در خصوص پایان داعش در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: این پیروزی مدیون رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش تمامی نیروهای نظامی و مردمی مستقر در کشورهای درگیر جنگ منطقه بود.

خطیب نماز جمعه بیله سوار با بیان اینکه هر چند نابودی داعش را باید جشن گرفت اما جشن و پیروزی اصلی جهان اسلام نابودی رژیم اسراییل است و لذا آمادگی همه جانبه در هر حال نباید از یاد برود.

امام جمعه بیله سوار با تبریک 5 آذر روز تشکیل بسیح به فرمان حضرت امام(ره) گفت: هنوز جنگ تحمیلی آغاز نشده بود که حضرت امام بسیج را در مقابل دشمنان و به منظور مصون سازی انقلاب ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بسیج, میقات پابرهنگان است اظهار داشت: لشکر امام زمان بسیجیان خواهند بود و طبق پیش بینی امام و رهبری همچنانکه داعش از بین رفت به امید خدا اسراییل هم نابود خواهد شد و لذا از بین رفتن دشمنان اسلام مقدمه ظهور امام زمان علیه السلام خواهد بود.

ایرانبا بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد
حجت الاسلام رشتبری امام جمعه خلخال نابودی داعش در منطقه را شکستی عظیم برای زورگویان دنیا عنوان و گفت: قدرت بسیج در همین توان مردمی در کشور عراق و سوریه که سرمنشا آن انقلاب اسلامی ایران بود به وضوح دیده شد.
امام جمعه خلخال راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا در ایران را به منزل ایجاد پایگاهی آمریکایی در ایران عنوان کرد و گفت: ملت ایران اجازه نفوذ دوباره نخواهند داد و قطعا ملت ایران باید آگاه باشند که این اتحادیه در هر کشوری که پایه ریزی شده قطعا فتنه ها ، اختلافات ، جنگ ونزاع و بدبختی مردم دنیا را به دنبال داشته است.
امام جمعه خلخال ضمن اظهار تاسف از اظهار نظر بعضی از مسئولین رده بالای کشور در خصوص بازگشایی این دفتر در ایران گفت: بحران کنترل جمعیت از سیاست های همین دفتر بود که اکنون کشور ما با بحران پیری جمعیت در اینده مواجه خواهد شد.
وی گفت: اروپا غلام حلقه به گوش آمریکا است و قطعا آنها به خاطر جبران شکست های اخیر خود در تفکر نفوذی دوباره به ایران هستند.
امام جمعه خلخال از نیت خیر مردمی شهرستان خلخال و نهاد های بسیج ، کمیته امداد ، بهزیستی و جمعیت هلال احمر در جمع آوری کمک برای زلزله زدگان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد