سرویس: وبگردی
کد خبر: 73199
|
12:14 - 1396/09/05
نسخه چاپی

قیمت نان افزایش نیافت؛

ابلاغ توقف مصوبه گرانی نان به نانوایان اردبیلی از صبح امروز

ابلاغ توقف مصوبه گرانی نان به نانوایان اردبیلی از صبح امروز
رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: توقف مصوبه گرانی نان از صبح امروز به نانوایان ابلاغ شده و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد قاطعی می‎شود.

شاپور رضایی با اشاره به  لغو مصوبه افزایش قیمت نان به خبرنگارسبلان‌ما، گفت: توقف مصوبه گرانی نان به نانوایان امروز به همه نانوایان استان اردبیل ابلاغ شد.

وی گفت: در چند روز اخیر گزارشی از  افزایش خودسرانه قیمت نان در استان اردبیل دریافت نشده و نان با همان قیمت قبلی در نانوایی ها به فروش می رسد.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل تصریح کرد: در صورت افزایش خودسرانه قیمت نان، نانوایان متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و برخورد قاطعی با آنها می شود.

مصوبه افزایش قیمت نان به دنبال گله و شکایت نانوایان از ارزانی قیمت نان و عدم‌ تغییر قیمت توسط ستاد تنظیم بازار صورت گرفت که قرار بود  میزان افزایش قیمت در هر استان متفاوت و با نظر استاندار و در تهران با نظر رئیس اتاق اصناف تعیین شود که در این فاصله زمانی، گزارش هایی از افزایش قیمت نان در برخی از استان ها تا 32 درصد هم  به گوش رسید؛  پیش از لغو دستور افزایش قیمت نان، اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران اعلام کرد که با توجه به کاهش وزن چانه های نان، نان در حال تجربه افزایش قیمت 32 درصدی است.

نانوایان می گویند در سه سال اخیر قیمت نان افزایش نیافته‌است و این موضوع در کنار افزایش نرخ حقوق و دستمزد، هزینه‌های سوخت و اجاره مغازه، به نانوایی‌ها آسیب زیادی رسانده‌است به گونه ای که  در این سال‌ها، بسیاری از نیروهای ماهر نانوایی به دلیل کافی نبودن حقوق به شغل‌های دیگر روی آورده‌اند و کیفیت نان نیز کم شده‌است.

 قرار است بررسی مجدد قیمت نان و وزن چانه نان را شورای آرد و نان انجام دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد