سرویس: بین الملل
کد خبر: 73227
|
14:38 - 1396/09/06
نسخه چاپی

پایان بخش نخست عملیات آزادسازی صحرای غرب عراق؛ ۱۴ هزار ک.مربع آزاد شد

پایان بخش نخست عملیات آزادسازی صحرای غرب عراق؛ ۱۴ هزار ک.مربع آزاد شد
نیروهای عراقی بخش نخست از مرحله دوم عملیات آزادسازی صحرای غربی این کشور را به پایان رساندند و موفق شدند ۱۷۵ روستا را از داعش پاک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از فارس، ارتش، پلیس فدرال و نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کردند که بخش نخست از مرحله دوم عملیات موسوم به «الجزیره و أعالی الفرات» (مناطق الجزیره و ارتفاعات فرات) که همان آزادسازی صحرای غربی این کشور است، به پایان رسیده.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی در عراق خبر داد که در جریان این بخش از عملیات مذکور 175 روستا، 5 پل و گذرگاه آزاد شده است.

بدین ترتیب، روستاها و مناطقی که در حد فاصل مناطق جنوب «الحضر» و مناطق شمالی «راوه» واقع شده بود، پاکسازی شد. نیروهای عراقی با آزادسازی این مناطق، مساحتی بالغ بر 14 هزار و 100 کیلومتر مربع را پاکسازی کردند.

در جریان عملیات نیروهای مقاومت عراق، 11 خودرو، 5 تانکر و 18 خودرو بمب‌گذاری شده تروریست‌ها منهدم شد.

نیروهای عراقی در پایان اعلام کردند که عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده ادامه دارد.

عملیات آزادسازی الجزیره و ارتفاعات فرات در عراق روز پنجشنبه (2 آذر ماه جاری) برای آزادسازی مناطق الجزیره بین استانهای صلاح الدین، نینوی و الانبار آغاز شد.

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق همه مناطق مسکونی استانهای الانبار، صلاح الدین، دیاله، کرکوک و نینوا را که در اشغال داعش قرار داشت، پاکسازی کردند و عاصر داعش مجبور شدند به مناطق الجزیره در این استانها پناه ببرند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد