سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73260
|
09:25 - 1396/09/08
نسخه چاپی

تحت چه شرایطی خواب شهردار لاهرود شدن تعبیر می شود؟

تحت چه شرایطی خواب شهردار لاهرود شدن تعبیر می شود؟
دخالت در امور اداره شهر لاهرود و سنگ اندازی در مسیر خدمات رسانی به شهروندان و تولید نگرانی برای شهردار آفاتی بوده که هر از چندگاهی روند انجام کارها در این حوزه را دچار اختلال می کند و اخیراً نیز صحبت‌های درگوشی از عزل شهردار فعلی در محافل و مجالس رد و بدل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین،لاهرود شهری است که قدمت آن از لحاظ شهر شدن از همه شهرهای دیگر شهرستان مشگین شهر بیشتر است؛ این شهر قبل از اینکه در قامت یک شهر خوش آب و هوا و گردشگرپذیر معروف ظاهرشود به سبب برخورداری از بخشداری با عنوان بخشداری"مشگین شرقی" بعد از خود مشگین شهر اوّلین و مهمترین مرکز و کانون توجه سیاسیون و ذی نفوذ آن شهرستان بوده است.

 

این بخش روزگاری نه چندان دور برای داشتن فرمانداری قدم های نیز در عرصه تقسیمات کشوری برداشت، اما بنا به دلایلی از دور پیگیری ها خارج شد؛  بخش مشگین شرقی و شهر لاهرود به موجب قدمت مورد اشاره و همچنین به علّت برخورداری از ظرفیت های جمعیتی و قابلیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در مقایسه با سایر بخش ها و شهر های کوچک شهرستان سرعت رشد چندانی نداشته است این در حالی است که در لاهرود ادارات و نهادهای دولتی بیشتری فعال بوده و هستند.

 

یکی از مراکز خدماتی این شهر زیارتی و سیاحتی شهرداری آن است که باز سابقه فعالیت این نهاد نیز خیلی بیشتر از سایر شهرداری های شهرستان است.

 

شهرداری شهر لاهرود در این چهار-پنج سال اخیر آنچنان که باید از ثبات مدیریتی برخوردار نبوده است، به طوری که در این مدت کوتاه چندین شهردار منصوب و معزول شده اند، ضمن اینکه در این دو سه سال اخیر فردی از اهالی این شهر هوس میز شهرداری را به سر داشته و دارد و در این راه تقلا های نامیمون فراوانی کرده و می کند که خود این تقلا ها گاهی اوقات به انجام معامله های ناخوشایندی گشته و در انجام بهینه امور توسط شهردار مستقر اختلال ایجادکرده است.

 

لازم به ذکر این فرد که با بهره گیری از برخی روابط نسبی و سببی و به موجب عضویت در شورای مرکزی ستاد یکی از کاندیداهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری خود را مستحق این پست مدیریتی می داند از توانمندی و تخصص لازم برای دستیابی به این آرزو برخوردار نیست، امّا این حرص و طمع غلیان یافته، متاسفانه یکی از بزرگترین علت های عدم ثبات مدیریت این شهر در حوزه ی شهرداری بوده است.

 

دخالت در امور اداره شهر و سنگ اندازی در مسیر خدمات رسانی به شهروندان و تولید نگرانی برای شهردار مستقر آفاتی بوده که هر از چندگاهی روند انجام کارها در این حوزه را دچار اختلال جدّی می کند؛ متاسفانه در این روزهای اخیر نیز مجددا هوای شهردار شدن به سر همین افراد مورد اشاره افتاده است لذا باز هم صحبت‌های درگوشی فراوانی از عزل شهردار فعلی لاهرود در محافل و مجالس رد و بدل می شود، حرف هایی که به نظر می رسد از جانب عده ای از معدود به سمت افکار عمومی هدایت می شود.

 

به نظر میرسد برخی افراد خاص از نتیجه معامله ای که چندی پیش انجام داده اند چندان راضی نیستند لذا این تحرکات و پاپیچ شهردار شدن در همین راستا می تواند قابل بررسی باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد