سرویس: اردبیل
کد خبر: 73277
|
12:54 - 1396/09/08
نسخه چاپی

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اجرای طرح پیشگیری از شیوع شپش سر در مدارس اردبیل/ 180 هزار ولی و مربی آموزش پیشگیری از پدیکلوزیس دیدند

اجرای طرح پیشگیری از شیوع شپش سر در مدارس اردبیل/  180 هزار  ولی و مربی آموزش پیشگیری از پدیکلوزیس دیدند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌های آموزش وپرورش تمام دانش آموزان سه مرتبه در سال تحصیلی مورد بررسی شپش سر قرار می گیرند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، منصور صاحب معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در مصاحبه باادیب رسادر خصوص بررسی شیوع بیماری شپش سر در مدارس گفت: در مدارس دارای مراقب سلامت باید طبق برنامه‌های آموزش وپرورش تمام دانش آموزان سه مرتبه در سال تحصیلی مورد بررسی قرار گیرند و در فصل پاییز، زمستان و بهار دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حدود 180 هزار نفر از اولیا و مربیان در حیطه تحت آموزش قرار گرفته اند، عنوان کرد: پیشگیری و کنترل آلودگی به پدیکلوزیس سر در مدارس شهری و روستایی  هدف کلی این طرح است که تشخیص و یافتن موارد آلودگی در مدارس  و ارجاع موارد آلوده به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، درمان موارد آلوده دانش‌آموزان و خانواده آنان در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت از سایر اهداف این طرح است.

صاحب در ادامه افزود: شپش حشره خونخوار خارجی بدن انسان  است  که افراد را در هر سن و جنسی و با هر سطح اجتماعی و اقتصادی که باشد،آلوده می‌سازد که در اقصی نقاط جهان مدارس یکی از مهمترین محل‌های بروز آن است .

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد