سرویس: اقتصادی
کد خبر: 73317
|
17:05 - 1396/09/09
نسخه چاپی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گرمی عنوان کرد؛

پرداخت بیش از 4میلیارد ریال زکات در گرمی

پرداخت بیش از 4میلیارد ریال زکات در گرمی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گرمی گفت: مردم خیر ونیکوکار گرمی در 8ماهه سال جاری مبلغ بیش از4 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،‌مردم خیر ونیکوکار گرمی در 8ماهه سال جاری مبلغ بیش از4 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

 

سعیدی ، رئیس کمیته امداد گرمی در جلسه شورای ترویج زکات شهرستان با اشاره به اینکه زکات یکی از فرایض مهم اسلامی است، گفت: اهالی خیرو نیکوکارگرمی در هشت ماهه سالجاری مبلغ 423 میلیون و 591 هزار و 700 تومان زکات پرداخت کردند.

 

صمدالله سعیدی افزود: زکات پرداختی همشهریان گرمی و مقداری اعتبار اختصاص یافته از سوی کمیته امداد امام (ره) صرف معیشت  فقرا، مسکن، تحصیل، جهیزیه وخرید لوازم خانگی به نیازمندان، درمان نیازمندان  و اجرای پروژه های عمرانی و امورعام المنفعه همچون مسجد سازی، حمام و سرویس بهداشتی اختصاص می یابد.

 

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فریضه واجب زکات گفت: ریشه‌کن کردن فقر در جامعه و برطرف کردن مشکلات نیازمندان از مهم‌ترین آثار احیای زکات بین مردم به شمار می‌رود و پرداخت به موقع زکات، باعث برکت در اموال مؤدیان و آبادی محله‌ها و شهرها می‌شود.

 

حجت الاسلام صفری امام جمعه گرمی هم  در این شورا  یادآور شد: پرداخت زکات از ضروریات دین مبین اسلام است به همین منظور باید در این باره فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد تا مردم بدانند که زکات جمع‌آوری شده از آنها صرف امور عام‌المنفعه همان مناطق می‌شود، به همین منظور با توجه به شرایط محرومیت در گرمی و تعداد قابل توجه نیازمندان از خیرین و نیکوکاران می خواهیم تا در حد توان به یاری نیازمندان بشتابند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد