سرویس: سبلان ما
کد خبر: 73341
|
10:30 - 1396/09/11
نسخه چاپی

آفتابی کارشناس فوتبال:

تیم دست و پا بسته‌ای در جام‌جهانی نخواهیم بود/ مراکش تیم قدرتمندی است

تیم دست و پا بسته‌ای در جام‌جهانی نخواهیم بود/ مراکش تیم قدرتمندی است
کارشناس فوتبال اظهار کرد: ایران در مسابقات جام‌جهانی، تیم دست و پا بسته ای نخواهد بود؛ کما اینکه در ادوار گذشته نشان دادیم که در مقابل تیم‌های بزرگ دنیا می‌توانیم خطرناک باشیم.

پرویز آفتابی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگارسبلان‌مابا اشاره به مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 که روز گذشته در مسکو برگزار شد اظهار کرد: حضور تیم ملی کشورمان در بین 32 تیم برترجهان  یک پوئن و امتیاز مثبت است.

وی با بیان اینکه جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم ورزشی جهان است اظهار کرد: ما باید از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببریم.

آفتابی با اشاره به همگروهی ایران با تیم‌های بزرگی همچون اسپانیا، پرتغال و مراکش اظهار کرد: همه کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند که این گروه، گروه مرگ است.

وی تصریح کرد: ما با دو تیم بزرگ جهان همگروه شدیم که از بازیکنان شاخصی بهره می‌برند بطوریکه هر کدام ‌می‌توانند به تنهایی سرنوشت یک بازی و حتی یک تورنمنت را تغییر دهند.

مربی تیم‌های فوتبال پایه استان از مراکش نیز به عنوان یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر قاره آفریقا یاد کرد و افزود: بازیکنان تیم مراکش از قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردارند و با تعصب فوتبال بازی می‌کنند و به هیچ وجه نباید این تیم را دست کم گرفت.

 آفتابی با بیان اینکه در شرایط فعلی، صعود تیم ایران به مرحله دوم مسابقات جام جهانی، تقریبا غیرممکن است اظهار کرد: با توجه به همگروهی با تیم‌های بزرگ دنیا،نباید انتظار بیشتری از تیم کشورمان داشته باشیم؛ بایدامیدوار باشیم که ایران بتواند یک امتیاز از این رقابت‌ها کسب کند.

این کارشناس فوتبال اظهار کرد: البته ما تیم دست و پا بسته ای در مقابل حریفان نخواهیم بود؛ کما اینکه در ادوار گذشته نشان دادیم که در مقابل تیم‌های بزرگ دنیا می‌توانیم خطرناک باشیم.

وی به بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین در مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل اشاره کرد و افزود: کی‌روش در طول دوره حضور خود در ایران نشان داده که برای هر بازی تدابیر خاصی دارد و در این مدت، تیم به لحاظ انسجام و اتحاد، شرایط بسیار مطلوبی دارد.

 آفتابی با بیان اینکه در مدت کوتاه باقی مانده به مسابقات جام جهانی باید بازی‌های تدارکاتی مناسبی داشته باشیم گفت: انجام بازی با تیم‌های بزرگ می‌تواند خودباوری بازیکنان ما را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه تیم‌های اسپانیا و پرتغال مدعی حضور در بین 4 تیم نهایی جام‌جهانی هستند گفت: ما امیدواریم تیم ملی کشورمان با بازیکنان جوان و با تجربه خود بتواند در این رقابت‌ها، بازی‌های زیبایی را به نمایش بگذارد.

این کارشناس با بیان اینکه شاکله تیم ملی ایران را لژیونرها تشکیل می‌دهند گفت: این بازیکنان با فوتبال اروپا آشنا هستند و اگر آقای کی‌روش بتواند انسجام تیمی را حفظ کند، قطعا اتفاقات خوشایندی را شاهد خواهیم بود.

آفتابی در پایان با اشاره به عدم راهیابی تیم‌های بزرگی همچون ایتالیا و هلند به جام‌جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: حضور در مسابقات فوتبال جام جهانی افتخاری بزرگ برای کشورمان است و امیدواریم بازی‌های جذابی را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: البته ما اگر با تیم‌هایی همچون برزیل، انگلیس و فرانسه همگروه می‌شدیم، شاید بازی‌های به مراتب جذابتری را هم شاهد بودیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد