سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73389
|
21:14 - 1396/09/12
نسخه چاپی

قهرمان معلول اصلاندوزی مدال طلای جهانی خود را به زلزله زدگان اهدا کرد؛

گلایه دارنده مدال طلای جهانی از بی توجهی مسئولان به مسکن و اشتغال ورزشکاران معلول

گلایه دارنده مدال طلای جهانی از بی توجهی مسئولان به مسکن و اشتغال ورزشکاران معلول
دارنده مدال طلای جهانی آمریکا ضمن گلایه از بی توجهی مسئولان به اشتغال و مسکن معلولان گفت:ورزشکاران معلول با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار، سید محمود میرموسوی 32 ساله از شهرمرزی اصلاندوز مغان استان اردبیل که در یک سانحه تصادف از ناحیه پای چپ معلولیت دارد ، جوانی است که این را به اثبات رسانده که معلولیتش نمی تواند محدودیت باشد و تمام توان خود را برای افتخار آفرینی در عرصه ورزش استان و کشور و شهر به کار گرفته است.

بمناسبت روزجهانی معلولان،گفتگوی کوتاه و صمیمانه با قهرمان وزنه برداری معلولین جهان انجام دادیم که بدانیم یک ورزشکار با چه مسائل و مشکلاتی در مسیر پیشرفت خود مواجه است.

 

میرموسوی که در رشته وزنه برداری معلولین عناوین قهرمانی از جمله نفر اول کشوری در سالهای 1387،1386،1385،دارنده مدال طلای جهانی نیوجرسی آمریکا در سال 1387(2008 میلادی) و نفر سوم کشوری در سال 88 در کارنامه درخشان خود دارد از بی توجهی مسئولان به اشتغال و مسکن معلولان گلایه کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید طرح جامع حمایت از معلولین را اجرا کند گفت:برای مثال از طریق مسکن مهر برای معلولان مسکن می سازند اما معلولان بیکار چطور نسبت به پرداخت اقساط آن اقدام کنند.

این ورزشکار افزود:فشاری که بانک مسکن به مددجویان جهت پرداخت اقساط و اخطاریه های که از طرف بانک صادر می شود،مددجو جهت مساعدت به بهزیستی مراجعه می کند متاسفانه بهزیستی از بابت پرداخت اقساط مددجویان خود اقدامی نمی کند.

 

میرموسوی هزینه پرداخت پروتز را یکی دیگر از مشکلات معلولان عنوان کرد و گفت: هزینه پروتز در سال 88 حدود 1/5 میلیون تومان برای هر سه سال یکبار پرداخت می شد اما بعد از 8 سال همان مبلغ را پرداخت می کند در صورتی که قیمت پروتز چندین برابر شده است.

این ورزشکار قهرمان بحث اشتغال معلولین را یکی از بزرگترین و مهمترین دغدغه جامعه معلولان دانست و گفت:موضوع اشتغال در جلسه هیات دولت در اوایل امسال به تصویب رسید اما فقط فرزندان مدال آور پارالمپیک را شامل می شود در حالیکه خیلی از دارندگان مدال پارالمپیک مجرد و خودشان بیکار هستند و این بی عدالتی است.در حالیکه این قانون برای مدال آوران شامل مسابقات المپیک،بازی های آسیایی و جهانی می شود.

سید محمود میرموسوی با اشاره به اهدای مدال طلای جهانی آمریکا به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: با توجه به حادثه دلخراشی که در شهرها و روستاهای استان پهلوان پرور کرمانشاه روی داد متاثر شده و بعنوان یک جوان ورزشکار مسلمان ایرانی تصمیم گرفتم که با فروش مدالم به این عزیزان کمکی کرده باشم.

 

وی افزود:یک خصلت خوبی که ما ایرانی ها داریم و زبانزد عام و خاص شده در مواقع و روزهای سخت و حتی شاد، دولت و ملت همدل و همصدا در کنار هم هستند. اما چند روز پیش خبری که شنیدیم وزارت خزانه داری آمریکا ایرانی های ساکن در این کشور که برای کمک به زلزله زدگان هموطن خود کمک مالی جمع کردند تا بدست این عزیزان برسد بلوکه کرد و این نشان دهنده این است که بویی از انسانیت نبرده اند خودشان با شعار آزادی و حقوق بشر دنیا را غارت و چپاول می کنند و آخر سر ما را ناقض حقوق بشر معرفی می کنند.

میرموسوی گفت:به هر حال این یک آزمایش الهی است که مردم خوب و فهیم ولایتمدار کرمانشاه مثل همیشه از این امتحان سربلند بیرون خواهند آمد و ما نیز کنار این عزیزان هستیم.

 

وی ضمن درخواست از مسئولان برای رسیدگی به مشکلات معلولان ورزشکار اظهار کرد:از امام جمعه اصلاندوز،فرماندار پارس آباد،بخشدار اصلاندوز،شهردار و سایر مسئولان ادارات و نهادها می خواهم تا در زمينه مشکلات زندگی و ورزشی معلولين منطقه توجه جدی کنند.

دارنده مدال طلای جهانی در پایان افزود:متاسفانه برای تمرین بیشتر و حرفه ای هزینه زیادی لازم است که در سایه بی‌توجهی مسئولان این هزینه‌ها را خودم متحمل می‌شوم و انتظار دارم که مسئولان برای تدوام قهرمانی و حضور دوباره در سکوهای افتخار آمیز جهان و احتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران از من و امثال بنده حمایت کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد