سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73394
|
10:01 - 1396/09/13
نسخه چاپی

مدير كل اداره ورزش و جوانان استان اردبيل:

معادل اعتبارات ورزش و جوانان استان جریمه دیه مصدومان ورزش پارس‌آباد است/ اختصاص 35 ميليارد ریال برای بازسازی اماكن ورزشی این شهرستان

معادل اعتبارات ورزش و جوانان استان جریمه دیه مصدومان ورزش پارس‌آباد است/ اختصاص 35 ميليارد ریال برای بازسازی اماكن ورزشی این شهرستان
مدير كل اداره ورزش و جوانان استان اردبيل گفت: معادل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان اين استان، تنها جریمه دیه مصدومان ورزش پارس آباد است كه بايستي فكري بحال اين موضوع كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، ايوب بهتاج روز یکشنبه در نشست خبري با خبرنگاران شهرستان پارس آباد با اشاره به استعدادهاي ورزش پارس آباد مغان، اين شهرستان را يكي از مناطق مستعد استان اردبيل دانست و گفت: شهرستان پارس آباد با وجود ورزشكاراني كه در رشته هاي مختلف ورزشي داشته قهرمانان بسياري در آسيا و جهان داشته است كه اين نبوغ جوانان ورزش دوست اين منطقه را مي رساند.

مديركل اداره ورزش و جوانان استان اردبيل، درآمد سرانه ورزشی شهرستان پارس آباد در سال 95 را 312 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ریالی از این مبالغ به حساب اداره کل نمی رود و ما حق هیچگونه برداشت از این درآمدها را نداریم چرا که مستقیما به حساب خزانه واریز می شود.

وي درباره علت تعطيلي استخر شهيد جواد هاشمي شهرستان پارس آباد اظهار كرد: استخر شهيد هاشمي يك سال به بخش خصوصي واگذار شده بود كه بعلت عدم پايبندي به تعهدات خود، اداره كل ورزش و جوانان در چارچوب قوانين و مقررات اقدام به مزايده از طريق روزنامه كرد كه در اين راستا يك نفر برنده اين مزايده شد اما بعد از يك هفته همين شخص انصراف خود را از اين مزايده اعلام كرد.

بهتاج با بيان اينكه آگهي مزايده اين استخر دوباره از طريق روزنامه منتشر و ظرف 10 روز آتي برنده آن مشخص خواهد شد، گفت: هيچكس انتظاري از ما نداشته باشد كه از چهارچوب قانون خارج و كار غيرقانوني را انجام دهيم و راضي به اين هم نيستيم برخلاف قانون استخر را به اداره ورزش بسپاريم.

مديركل اداره ورزش و جوانان استان اردبيل همچنين در رابطه با نحوه اعزام ورزشكاران استان به اردوي تيم ملي بيان كرد: زماني اعزام يك ورزشكار به اردوي تيم ملي و هزينه هاي آن براي ما ملاك محسوب مي شود كه طي نامه اي رسمي از سوي فدراسيون هاي مربوطه تيم ملي جهت اعزام به اردو به اداره كل ورزش و جوانان استان كتبا اعلام شود.

وي با بيان اينكه ما بايد با ديد كلي به ورزشكاران استان نگاه كنيم، گفت: سال گذشته 38 نفر تنها از هيات ورزشهاي رزمي استان توانستند مدال هاي جهاني و آسيايي را كسب كنند بنابراين ما نبايد هزينه هاي قهرمان جهان را با ورزشكار نونهال يك شهرستان كه تازه به اردوي تيم ملي دعوت مي شود يكي بگيريم.

بهتاج در ادامه از راه اندازي كفپوش خارجي براي اولين بار در پارس آباد خبر داد و افزود: با آماده سازي زيرساخت و راه اندازي كفپوش خارجي در اين شهرستان زمينه برگزاري مسابقات بين المللي فوتسال در پارس آباد مغان فراهم مي شود.

مديركل اداره ورزش و جوانان استان اردبيل ادامه داد: ذر صورت حل مشكل اقامتي تيم ها در شهرستان پارس آباد، حاضريم در فصل بهار كه مناسب ترين فصل اين منطقه مي باشد بهترين مسابقات كشوري داخل سالن از جمله كاراته، ووشو و كشتي كه ظرفيت برگزاري در اين شهرستان وجود دارد را فراهم كنيم.

وي درباره علت تعطيلي برخي سالن هاي ورزشي شهرستان پارس آباد عمده مشکلات اين سالن ها را نبود استانداردها و كفپوش هاي آن عنوان كرد و گفت: نبود استانداردهاي لازم در سالن هاي ورزشي شهرستان پارس آباد باعث مصدوم شدن ورزشکاران و به دنبال آن مطالبه دیه آنها از اداره ورزش و جوانان اين شهرستان شده است.

بهتاج تصريح كرد: معادل کل هزینه ها و بودجه اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به همراه هزینه و درآمد تمامی شهرستانهای استان، تنها جریمه دیه مصدومان شهرستان پارس آباد است که ما را دچار مشکل و سردرگمی کرده است و اگر ما کل اعتبارات خود را به این بخش اختصاص دهیم باز کفاف دیه آنان را نمی کند.

وي از تخصیص 35 میلیارد ريال از محل اعتبارات فرمانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به اماکن ورزشی نیمه کاره و تجهیز و بازسازي دیگر مراكز ورزشي شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: علاوه بر این اعتبارات، برخی از سالن ها و اماکن ورزشی نیز که نیاز به آسفالت و محوطه سازی و … هستند، به هر کدام مبالغی در حدود یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که بزودی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد