سرویس: نمین
کد خبر: 73407
|
13:04 - 1396/09/13
نسخه چاپی

زیبایی شهر نمین، قربانی نوشته‌های تبلیغاتی /تصاویر

زیبایی شهر نمین، قربانی نوشته‌های تبلیغاتی /تصاویر
دیوار نوشته های تبلیغاتی بخشی از زیبایی های شهر نمین را تحت تاثیر خود قرار داده و چهره این شهر فرهنگی را نازیبا جلوه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، یکی از ارکان اصلی کسب و کار امروزی انجام تبلیغات برای کالاها و خدمات است تا مصرف کنندگان و جامعه تقاضا، هر چه سریعتر و بهتر با مراکز ارائه آشنا شده و به نوعی کمک شایانی به گسترش کسب و کار در کوتاه مدت می نماید.

با این حال برخی شرکت ها برای معرفی فعالیت های خود، به جای پرداخت هزینه برای بروشور،کاتالوگ، بنر و تیزرها قانون را زیر پا گذاشته و فقط با تهیه ی یک اسپری دست به تبلیغ های دیوار نویسی می زنند و با این کار چهره شهر را ناپسند و زشت جلوه می دهند.

 

از طرفی آثار اسپری کردن روی دیوارهای منازل شهروندان بعضاً قابل اصلاح نیست مگر با تخریب نما و هزینه چند میلیونی جهت احداث نمای جدید که مصداق واضح تضییع حق الناس است.

در اين ميان عده ای از شهروندان به این فضای شهر عادت کرده اند ولی اگر یک روز که از خانه خارج می شوند نگاهی دقیق به دیوار، منازل مسکونی، مدارس، ادارات و اماکن آموزشی و ورزشی بیندازند چشمشان به جمال انواع نوشته های تبليغاتي در کوچه ها و سطح شهر خواهد افتاد که اکثرا هم بدون اجازه و رضایت شهروندان نوشته شده است.

یكی از شهروندان نمینی که بر روی دیوار وی تبلیغاتی نوشته شده بود  در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من اصلا راضی نیستم که عده ای بیایند و بر روی دیوار منزل ما فعالیت های خود را تبلیغ کنند و از مسئولان خواستارم که توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

عده ای هم هستند که با نوشتن روی دیوارها راضی نمی شوند و اقدام به تبلیغ روی درب منازل و تیرهای برق نیز می کنند و با این کار علاوه بر ایجاد آلودگی بصری باعث بر هم زدن نظم محیط نیز می شوند.

 

این در حالی است که طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری ها؛ «نوشتن هر مطلبی یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر(شورای شهر) باشد ممنوع است مگر در محل هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می کند و در این محل ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است.»

دیوار نویسی و اقدامات این چنینی چهره شهر را مخدوش می کند و این یکی از عوامل نازیبایی شهر است و چون شهر نمین از دیر باز به عنوان شهری فرهنگی شناخته می شود و در ایام تعطیلات مملو از مسافر و گردشگر می شود، مسئولین باید چاره ای برای این دیوار نوشته های تبلیغاتی بیاندیشند.

بی شک برچیده شدن این روش های نامتعارف تبلیغاتی مستلزم تلاش مسئولین و شهروندان خصوصا اقشار تحصیل کرده و تأثیرگذار می باشد.

باشد که در مسایل مربوط به شهرمان بیش از پیش احساس مسوولیت داشته باشیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد