سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 73409
|
15:12 - 1396/09/13
نسخه چاپی

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در اردبیل؛

وابستگی اقتصادی، مغایر با فرهنگ اعتقادی اسلام است

وابستگی اقتصادی، مغایر با فرهنگ اعتقادی اسلام است
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در جمع نهج البلاغه پژوهان اردبیل به بیان نگات اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم و نهج البلاغه پرداخت و گفت: وابستگی اقتصادی مغایر با فرهنگ اعتقادی ما است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از ابصارخبر، آیت الله سید جمال الدین دین پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه ظهر امروز در کنفرانس ملی نهج البلاغه که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد به بیان نکات مربوط به اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه پرداخت و گفت: مطالعه نهج البلاغه صرف، صحیح نیست و لازم است آموزه های علمی، اخلاقی و اقتصادی آن در زندگی به کار گرفته شود.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه نهج البلاغه از زمان نگارش آن تا کنون همچنان مورد غفلت واقع شده است،گفت: این اثر غنی ناظر بر جامعه بشری و نیازهای انسانی است که می بایست در زندگی فردی و اجتمای مسلمانان به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: توجه به مفاهیم نهج البلاغه به ویژه در مقوله اقتصادی ضروری است و اساتید باید از آموزه های اقتصادی نهج البلاغه استفاده کنند.

 آیت الله دین پرور در ادامه سخنان به موضوع فرهنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: خداوند به همه ملت ها نعمات فراوانی نازل کرده و با مبعوث کردن پیامبران در میان ملت ها درواقع گره‌ها و استعداد های آنها را گشوده و این خود ملت ها هستند که باید با بهره گیری از استعداد ها و نعمت های الهی خود را از قید و بند مستکبرین عالم برهانند.

وی افزود: مسئله اقتصاد از اساس تعالیم اسلامی است که رهبر معظم انقلاب به ضرورت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی برگرفته از تعالیم دین تاکید دارند.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه ذر پایان سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد ما باید مبتنی بر اعتقاداتمان باشد گفت: وابستگی اقتصادی مغایر با فرهنگ اعتقادی ما است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد