سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 73414
|
18:48 - 1396/09/13
نسخه چاپی

افتتاح اولین مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری استان اردبیل در گرمی

 افتتاح اولین مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری استان اردبیل در گرمی
اولین مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری استان وابسته به پارک علم و فناوری استان با حضور مسولان استانی و شهرستانی و با همکاری دانشگاه پیام نورگرمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،بعد از ظهر امروز (دوشنبه) اولین مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری استان وابسته به پارک علم و فناوری استان با همکاری دانشگاه  پیام نورگرمی در محل این دانشگاه با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار و مدیران ودانشجویان  افتتاح شد.

 

عبدالقیوم قلی پوری رئیس پارک علم و فناورنی استان اردبیل گفت: این مرکز اولین مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری استان است که در سال جاری به بهره برداری می رسد و همچنین از پروژه های اقتصاد مقاومتی استان نیز می باشد.

 

وی هدف از ایجاد این مرکز را شناسایی ایده های فناوران شهرستان گرمی به منظور ساماندهی، استقرار ، مشاوره و حمایت مالی جهت تبدیل ایده به محصول و ایجاد شرکت در راستای توسعه کارآفرینی و فناوری در شهرستان برشمرد.

 

دکتر قلی پوری در خصوص روند کاری این مرکز  اظهار کرد: در این مرکز یک دبیرخانه در نظر گرفته میشود که افراد صاحب ایده به آن مراجعه نموده و ایده های خود را ارائه می نمایند و پس از دریافت درخواست متقاضیان نوآور توسط دبیرخانه مرکز، جنبه های علمی و فنی ایده بررسی و داوری خواهد شد که در صورت داشتن نوآوری و فناوری در طرح، فناور در مرکز مستقر خواهد شد و امکانات و خدمات در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: مراکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری در حقیقت مراکزی جهت پتانسیل سنجی فناوری در شهرستان ها هستند. پس از یک دوره یک ساله، وضعیت فناوری در شهرستان ارزیابی می شود و در صورت داشتن پتانسیل مناسب، اقدام لازم جهت تبدیل این مراکز به مراکز رشد از طریق ارائه درخواست به شورای عالی گسترش وزارت عتف به عمل می آید.

 

وی افزود: تلاش پارک استان  بر این است که این مراکز در محیط های دانشگاهی راه اندازی شوند زیرا در این محیط ها امکانات اولیه مورد نیاز اعم از اداری، کارگاهی، آزمایشگاهی، اینترنت و ... مهیا می باشد واز طرفی دانشجویان شهرستان ارتباط نزدیکی با این مراکز برقرار می کنند زیرا اصلی ترین مخاطبان این مراکز دانشجویان می باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد