سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73416
|
23:31 - 1396/09/13
نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

اختصاص 355 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اشتغال روستائیان/ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نیر در اولویت است

اختصاص 355 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اشتغال روستائیان/  توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نیر در اولویت است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: رایزنی با مسئولین استان آذربایجان شرقی برای تکمیل جاده کریق-آرموداق با قوت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از نیریمیز، مهندس بدری امروز در جلسه جمع‌بندی بازدید از روستاهای بخش مرکزی شهرستان نیر که در محل فرمانداری برگزار شد با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان نیر اظهار کرد: امسال دو و نیم کیلومتر از مسیر کریق-آرموداق آسفالت‌ریزی شد و پیمانکار زیرسازی 5.5 کیلومتر باقیمانده در حوزه استان اردبیل نیز انتخاب شده است. همچنین در هماهنگی با نمایندگان استان آذربایجان شرقی، دستور آسفالت 12 کیلومتر از مسیر کریق - آرموداق که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است از وزیر راه و شهرسازی اخذ شدهاست و امید می‌رود این مسیر با تخصیص بودجه در طی 2 سال آتی به بهره‌برداری برسد.
 

عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: لازم است تا طرح آب‌رسانی به روستاهای مسیر یورتچی از مجتمع آبرسانی شهید محمدزاده تا خرداد ماه سال آتی به پایان برسد. در تخصیص‌های صورت گرفته از 44 میلیارد تومان سهم استان اردبیل از محل تامین آب شرب روستاها، تنها 12 میلیارد تومان محقق شده بود که با پیگیری‌های انجام شده تمام سهم اردبیل تا پایان تیرماه سال آتی محقق خواهدشد.
 

 رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: در یکسال و نیم گذشته 13 میلیارد تومان در بخش زیرساخت حمل و نقلی شهرستان نیر هزینه شده است که در جای خود یک اتفاق مهم برای توسعه و پیشرفت این شهرستان است. در این میان 5 کیلومتر جاده شهرک صنعتی آب، 6 کیلومتر جاده خدیملی، 4 کیلومتر جاده کورائیم - خلفلو، 2.5 کیلومتر  4.7 کیلومتر مسیر سقزچی-اباذر و 5 کیلومتر مسیر نیر-کورائیم آسفالت ریزی شده است که این حرکت انشاءالله در سال آتی نیز با قوت ادامه خواهد داشت.
 

 مهندس بدری افزود: با توجه به اهمیت استراتژیک مسیر نیر - کورائیم، لازم است تا اشل عملیات بهسازی این مسیر از روستایی به فرعی ارتقاء یابد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
 

وی در مورد اشتغال روستائیان گفت: به زودی بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک های عامل تسهیلات اشتغال را برای روستاییان و عشایر پرداخت خواهند کرد. این وام‌ها تا یکسال تنفس دارد و تا دو سال بازگشت ندارد و در مجموع طی 8 سال پرداخت خواهد شد. میزان این نوع وام‌ها که با سودهای پایین (6 درصد) همراه خواهد بود از 100 میلیون تا 2 میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل برای این وام 355 میلیارد تومان است.

 
 
 
 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد