سرویس: سبلان ما
کد خبر: 73428
|
12:47 - 1396/09/14
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

اردبیل در طول تاریخ همواره منادی وحدت بوده است/ ارسال 215مقاله به دبیرخانه جشنواره رضوی

اردبیل در طول تاریخ همواره منادی وحدت بوده است/ ارسال 215مقاله به دبیرخانه جشنواره رضوی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: اردبیل در طول تاریخ همواره منادی وحدت بوده و در جهت حفظ اتحاد، همیشه پیشتاز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماسید ناصر اسحاقی در اختتامیه سومین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی فدک برگزار شد اظهار کرد: اردبیل در طول تاریخ همواره منادی وحدت بوده و در جهت حفظ اتحاد، پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان اردبیل اظهار کرد: قبل از حکومت صفوی، کشور به شکل ملوک الطوائفی اداره می‌شد و ایران به معنای واقعی نداشتیم.

اسحاقی افزود: حکومت صفوی به پشتوانه معرفت دینی، توانست کشوری متحد را پایه گذاری کند و متعاقب آن ایدئولوژی شیعه اثنی عشری مطرح شد؛ امروز نیز در قامت یک کار پژوهشی و علمی، آوای وحدت بخش در اردبیل بلند است.

وی با بیان اینکه مناظره و گفتگو موضوع اصلی جشنواره رضوی است گفت: اسلام دین گفت‌وگو است و تمام ائمه ما نیز در این زمینه پیشتاز بوده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: در جایی که گفت‌وگو و مناظره باشد جایی برای مناقشه و جنگ نیست.

اسحاقی در پایان با بیان اینکه امسال 215 مقاله توسط 380 پژوهشگر به جشنواره رضوی ارسال شده است گفت: مقاله‌های ارسالی نسبت به سال‌های گذشته توسعه افقی و نیز عمقی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد