سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 73430
|
12:58 - 1396/09/14
نسخه چاپی

آیت الله عاملی:

تضارب آرا بهترین راه شناخت راه از چاه است/مناظره یکی از ضروریات عصر کنونی است

تضارب آرا بهترین راه شناخت راه از چاه است/مناظره یکی از ضروریات عصر کنونی است
امام جمعه اردبیل گفت: گفت‌وگو و تضارب آرا بهترن راه برای پیدا کردن راه‌ از چاه‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماآیت الله عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل با بیان اینکه مناظره و گفت‌وگو از مفاهیمی است که به سبک دعوت اسلامی برمی‌گردد گفت: از طریق مناظره و استدالال می‌توان ابعاد مختلف حق را شناخت.

وی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته سبک های مختلفی همچون سبک وهابیت و داعشی برای دعوت مردم به دین به کار گرفته شده است که از دل هر یک از این سبک‌ها، هزار فتنه و آشوب بیرون می‌آید.

رئیس سومین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی در استان اردبیل اظهار کرد: خداوند برای دعوت در اسلام اصولی را معرفی کرده که یکی از آنها گفت‌و‌گو است و در این راه لازم است تمام افکار و عقاید عرضه شود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) در مقابل کج فهمی‌ها، شیوه و گفت‌و گو را در پیش می‌گرفت اظهار کرد: پیغمبر پذیرفتن اسلام با برهان را دوست و در آن دوران شاهد هستیم که برهان پیامبر اسلام(ص) تیزتر و برنده تر از لبه شمشیر بود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بزرگترین مناظره در طول تاریخ را حضرت امام رضا(ع) انجام دادند گفت: گفت‌وگو و تضارب آرا بهترن راه برای پیدا کردن راه‌ از  چاه‌ است.

وی با اشاره به شرایط امروز جهان اظهار کرد: مناظره یکی از ضروریات عصر کنونی است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد