سرویس: اردبیل
کد خبر: 73522
|
18:06 - 1396/09/18
نسخه چاپی

والدین چگونه استفاده فرزندان از تلگرام را کنترل کنند

والدین چگونه استفاده فرزندان از تلگرام را کنترل کنند
یک کارشناس مسائل اجتماعی در اردبیل، گفت: رفتارهای اجتماعی مثبت نوجوانان، ارتباطات حضوری مفید آنان با هم، فعالیت‌های دسته جمعی، استفاده بهینه از تلفن همراه و... را تقویت کنید تا از شدت رفتارهای منفی آن‌ها کاسته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر، مینا محبی کارشناس مسائل اجتماعی در اردبیل گفت: شاید شما جز آن دسته والدینی باشید که از گشت و گذار تلگرامی فرزند نوجوانتان به ستوه آمده باشید. البته همه درک می کنند که برای یک نوجوان خیلی مهم است با بقیه دوستانش دائما در تماس بوده و با آنها نزدیک باشد.

 

کارشناس اجتماعی گفت: اما این حقیقت را نادیده نگیرید که تا وقتی نوجوان‌ها به 18 سالگی نرسیده اند، مسئولیت مستقیم زندگی‌شان با شماست و احتمالاً او هم مثل بیشتر نوجوانان دیگر نمی‌تواند همیشه بهترین تصمیم را بگیرد.

 

وی افزود: با نوجوانتان یک گفتگوی جدی ترتیب دهید و در مورد آداب پیام دادن، میزان آن، محتوای مطالب ارسالی و غیره..

صحبت کرده و حد و مرزهای روشنی را مشخص کنید.

 

محبی اظهار داشت: لیستی از اشتباهات و خطاها که از طریق فضای تلگرام انجام می‌شود را مشخص کنید و با نوجوانتان مرور کنید. برای نوجوانتان مشخص کنید که در هر ماه چه میزان مجاز است تا از تلفن همراه و اینترنت استفاده کند.

 

وی بیان کرد: اگر در طی یک ماه ملاحظه کردید که هزینه قبض تلفن همراه و مصرف اینترنت فرزندتان بیش از حد معمول شده است، حتماً علت آن را بررسی کنید.

 

وی گفت: رفتارهای اجتماعی مثبت نوجوانان، ارتباطات حضوری مفید آنان با هم، فعالیت‌های دسته جمعی، استفاده بهینه از تلفن همراه و... را تقویت کنید تا از شدت رفتارهای منفی آن‌ها کاسته شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد