سرویس: اجتماعی
کد خبر: 73540
|
09:37 - 1396/09/20
نسخه چاپی

رئيس كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پارس آباد خبر داد:

مبارزه با دانه درشت‌های حوزه قاچاق کالا در شهرستان پارس آباد/ 31 پرونده قاچاق به مراجع قضایی معرفي شد

مبارزه با دانه درشت‌های حوزه قاچاق کالا در شهرستان پارس آباد/ 31 پرونده قاچاق به مراجع قضایی معرفي شد
رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پارس آباد با تاکید بر مبازه با دانه درشتهای قاچاق کالا در اين شهرستان از معرفي 31 پرونده در اين ارتباط به مراجع قضايي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، اكبر صمدي صبح امروز در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان پارس آباد اظهار كرد: طي دو ماه گذشته بیش از 3 هزار نخ سیگار قاچاق و مقادیر زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش 100 میلیون تومان در شهرستان پارس آباد كشف شده است.

وي با تاکید بر مبازه با دانه درشتهای قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی و خروجي اين شهرستان، خواستار اقدام و برنامه ریزی منسجم و تیمی و پرهیز از اقدامات جزیره ای شد و گفت: در این خصوص برای 31 نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد بر بازرسي تلفيقي از حوزه هاي توزيع بذر، كود و سموم و نظارت بر مراكز خريد محصولات تاكيد كرد و افزود: نبايد كالاهاي قاچاق و بي كيفيت ارائه شده باعث از دست رفتن دست رنج كشاورزان زحمتكش و بدنام شدن برند محصولات مغان بعنوان محصول شناخته شده جهاني شود.

///

صمدي از كشف 50 تن دانه‌های روغنی سویا از دو نفر از سودجويان در يكي از انبارهاي اين شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اختلاف قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی وارداتی و تولید داخل برخي افراد سودجو بعضا اقداماتی از این دست می کنند که با هوشیاری متولیان امر خصوصا اعضای شورای تامین شهرستان این محموله های سویای وارداتی توقیف و برخورد قانونی لازم توسط دادستان پارس آباد صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پارس آباد، ضمن تقدير از عوامل اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و بازرسی در برخورد با قاچاق كالا و ارز در اين شهرستان، بحث پیشگیری از قاچاق را مهمتر از مبارزه در سطح خرد عنوان کرد و بر لزوم بازرسي و نظارت اتحاديه ها بر اصناف تاكيد كرد.

وي در ادامه طرح ريجستري گوشي هاي موبايل را عامل موثري در كاهش قاچاق تلفن همراه عنوان كرد كه بايد در ديگر حوزه ها نيز همچون اين طرح ها اجرا شود.

///

در پايان اين جلسه فرماندار، دادستان و جمعي از مسئولین شهرستان پارس آباد با هدف فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به کمپین "کالای استاندارد ایرانی میخرم" پیوستند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد