سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73571
|
13:17 - 1396/09/21
نسخه چاپی

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی مشگین‌شهر:

مشگین‌شهر در صنعت گردشگری رتبه ششم کشوری را داراست

مشگین‌شهر در صنعت گردشگری رتبه ششم کشوری را داراست
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی مشگین‌شهر، گفت: شهرستان مشگین‌شهر در صنعت گردشگری رتبه ششم کشوری را داراست و این صنعت در عصر حاضر جزء سودآورترین صنعت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیر مشکین، اولین جلسه کمیسیون گردشگری پنجمین دوره شورای اسلامی مشگین‌شهر با حضور فعالان حوزه گردشگری در ساختمان شورا برگزار شد.

 

در این جلسه باقر فرامرزی رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی مشگین‌شهر گفت: تشکیل چنین جلساتی مایه خرسندی است تا بتوانیم سند چشم انداز توسعه گردشگری را تدوین و با بررسی مشکلات و موانع گردشگری هم سو با شهرهای توریستی قدم برداریم.

 

وی با اشاره به استقبال شورا از طرح‌ها و پیشنهادات فعالان عرصه گردشگری شهرستان افزود: مجموعه‌ی شورای شهر و شهرداری برای توسعه‌ی گردشگری مشگین‌شهر با تمام نهادهای مربوطه همکاری‌های لازم را خواهند داشت و از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری شهری حمایت همه جانبه خواهیم داشت.

 

فرامرزی با بیان سودآوری صنعت گردشگری در عصر حاضر گفت: شهرستان مشگین‌شهر در صنعت گردشگری رتبه ششم کشوری را داراست لذا لازم است به این حوزه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به رویداد 2018 و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری در بین کشورهای اسلامی خواستار استفاده مسئولین از این پتانسیل برای معرفی جاذبه‌ها و مناطق گردشگری مشگین‌شهر و به ویژه بقعه‌ی شیخ حیدر برای بهره‌مندی از این رویداد مهم شد و بر لزوم هماهنگی‌های نهادهای مربوطه در این خصوص تاکید کرد.

 

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی گفت: در فصول گردشگری هزینه‌ی مدیریت شهری نسبتا بالاست و شهرداری باید با ایجاد زیرساخت‌ها و مشارکت‌‌های همگانی در بخش گردشگری برای ایجاد درآمد‌پایدار گام بردارد تا بتواند هزینه‌ی ارائه خدمات در این فصول را جبران نماید.

 

در این جلسه فعالان حوزه گردشگری و همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نظرات خود در جهت توسعه و بهبود صنعت گردشگری ارائه و در پایان دو نمونه طرح گردشگری شهری ارائه و با اجرای آنها موافقت اولیه صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد