کد خبر: 73575
|
16:01 - 1396/09/21
نسخه چاپی

پشت پرده باند مافیای سویا در شهرستان پارس آباد

	پشت پرده باند مافیای سویا در شهرستان پارس آباد
در حالی یک باند کلاهبرداری میلیاردی که قصد جابجايي 50 تن دانه روغني سويا را داشتند توسط نیروی انتظامی پارس آباد منهدم شد که شنیده ها از دست داشتن افراد دانه درشت در این کار حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، دو روز پیش بود که فرمانده انتظامی پارس‌آباد از دستگيري دو كلاهبردار با کارت‌های شناسایی و پلاک‌های جعلی باربري که قصد جابجايي 50 تن دانه روغني سويا در شهرستان پارس آباد را داشتند خبر داد.

سرهنگ حسین بهمنی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد کلاهبرداری در کارخانه پنبه خشک کنی واقع در  سه راه "ایران آباد" بلافاصله ماموران کلانتری 11 شهرستان پارس آباد جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی اولیه موضوع مشخص شد که 2 نفر با دو دستگاه کامیون با مدارک جعلی قصد بارگیری از کارخانه را داشتند که صاحب کارخانه متوجه جعلی بودن مدارک شده و سریعا" آن را به پلیس اطلاع داده است و بعد از هدایت متهمان و کامیون‌ها به کلانتری و پس از بررسی‌های بیشتر تعداد 2 عدد پلاک جعلی و 10 عدد کارت هوشمند جعلی از داخل یکی از خودرو ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد تصريح كرد: متهمان در جریان بازجویی‌ به جرم خود اعتراف و اعلام داشتند که با کارت‌های شناسایی و پلاک‌های جعلی به باربری‌های شهرستان مراجعه کرده و اقدام به بارگیری کامیون کرده و بار آن را برای خود برداشته و با همکاری یک نفر دیگر آن را فروخته اند

بهمنی با اشاره به کشف مقادیری از اموال از این متهمان گفت: با تحقیق از متهمان، محل دپو بار کامیون‌ها واقع در انبار روستای "اولتان "را شناسایی و نسبت به بازرسی محل موصوف با اخذ دستور قضایی اقدام و مقدار 50 تن دانه‌های روغنی سویا به ارزش یک میلیارد و 750 میلیون ریال کشف و تحویل مالباختگان شد.

دستگیری این کلاهبرداران در حالی است که رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان پارس آباد نیز با تاکید بر مبازه با دانه درشتهای قاچاق کالا در اين شهرستان از معرفي پرونده هایی در اين ارتباط به مراجع قضايي خبر داد.

 اكبر صمدي روز يكشنبه در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان پارس آباد اظهار كرد: طي دو ماه گذشته بیش از 3 هزار نخ سیگار قاچاق و مقادیر زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش 100 میلیون تومان در شهرستان پارس آباد كشف شده است.

وي با تاکید بر مبازه با دانه درشتهای قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی و خروجي اين شهرستان، خواستار اقدام و برنامه ریزی منسجم و تیمی و پرهیز از اقدامات جزیره ای شد و گفت: در این خصوص برای 31 نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد بر بازرسي تلفيقي از حوزه هاي توزيع بذر، كود و سموم و نظارت بر مراكز خريد محصولات تاكيد كرد و افزود: نبايد كالاهاي قاچاق و بي كيفيت ارائه شده باعث از بین رفتن دست رنج كشاورزان زحمتكش و بدنام شدن برند محصولات مغان بعنوان محصول شناخته شده جهاني شود.

صمدي از كشف 50 تن دانه‌های روغنی سویا از دو نفر از سودجويان در يكي از انبارهاي اين شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اختلاف قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی وارداتی و تولید داخل برخي افراد سودجو بعضا اقداماتی از این دست می کنند که با هوشیاری متولیان امر خصوصا اعضای شورای تامین شهرستان این محموله های سویای وارداتی توقیف و برخورد قانونی لازم توسط دادستان پارس آباد صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پارس آباد، ضمن تقدير از عوامل اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و بازرسی در برخورد با قاچاق كالا و ارز در اين شهرستان، بحث پیشگیری از قاچاق را مهمتر از مبارزه در سطح خرد عنوان کرد و بر لزوم بازرسي و نظارت اتحاديه ها بر اصناف تاكيد كرد.

تعدادی از کارخانه داران شهرستان پارس آباد نیز که در زمینه خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله سویا فعالیت دارند، در این باره می گویند: برخی افراد بعد از بارگیری سویاهای مرغوب این منطقه آنها را در انباری خالی کرده و سویای خارجی را به جای آن جا زده و با نرخ تضمینی به مراکز خرید گندم تحویل می‌دادند و میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند.

این کارخانه داران اظهار کردند: چند سالی است که با عده ای مافیای کشاورزی در این شهرستان مواجه هستند که به دنبال سود خود و منفعت خود هستند و دستگاههای نظارتی و امنیتی بایستی با این افراد برخورد کنند.

اما براستی پشت پرده این زدو بندها و مافیای کشاورزی در شهرستان پارس آباد که نمونه آن انهدام باند کلاهبرداران و کشف 50 تن دانه روغنی سویا بود چه کسی یا کسانی قرار دارند؟

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد