سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73600
|
14:17 - 1396/09/22
نسخه چاپی

بمنظور احیا و ترویج سنت های عشایری؛

جشنواره غذاها و بازیهای بومی محلی در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر

جشنواره غذاها و بازیهای بومی محلی در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر
جشنواره پخت غذاها و بازیهای بومی و محلی به همت حوزه بسیج خواهران سپاه ناحیه عشایری در اصلاندوز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،پیش از ظهر امروز چهارشنبه بمنظور احیا و ترویج سنت های عشایری منطقه و مقابله با پوشش های غلط و نامناسب غربی جشنواره غذاها و بازیهای بومی محلی به همت حوزه بسیج خواهران ام گلثوم(س)ناحیه عشایری اصلاندوز در سالن صالحین حوزه خواهران این شهر برگزار شد.

در این جشنواره انواع غذاهای محلی از جمله آش دوغ،خطب،آبگوشت،دلمه،کوفته ماهی،پنیر محلی و اَردک و همچنین پخت نان محلی به معرض نمایش عموم قرار گرفت.

فرماندهی سپاه ناحیه عشایری،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه،رییس دفتر امام جمعه اصلاندوز،جمعی از مسئولان ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی اصلاندوز ضمن بازدید از این جشنواره نحوه اجرای جشنواره پخت غذاهای بومی محلی را مطلوب ارزیابی کردند.

سرهنگ حسین حسین زاده فرمانده ناحیه عشایری در حاشیه برگزاری این مراسم گفت:جشنواره پخت غذاهای محلی و بومی با هدف شناسناندن آداب و رسوم عشایر استان اردبیل و ترویج سبگ زندگی ساده عشایری و بومی منطقه برگزار می شود.

وی هدف دیگر این جشنواره را فراموش نکردن غذاهای محلی و لباسهای محلی دانست و از بانوان خواست نسبت به ترویج این روش و شیوه زندگی ساده و بی آلایش بسیار تلاش کنند.

اجرای بازیهای بومی و محلی از جمله هفت سنگ و اهدای هدایا به برترین غذای محلی و شرکت کنندگان از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

 

 
 
 
 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد