سرویس: اردبیل
کد خبر: 73615
|
09:42 - 1396/09/23
نسخه چاپی

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل:

اجبار به تهیه کتب کمک درسی در مدارس، غیرقانونی است/ با متخلفان برخورد می‌شود

اجبار به تهیه کتب کمک درسی در مدارس، غیرقانونی است/ با متخلفان برخورد می‌شود
معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: الزام معلمان به خرید کتاب‌های کمک درسی و تدریس آن در ساعات رسمی بدون رضایت دانش آموز و اولیا در مدارس، غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماعلی ورودی معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو باادیب رساگفت: بازار نشر کتابهای کمک آموزشی رونقی خاص پیدا کرده است و این نشان دهنده استفاده زیاد از این کتابهاست، فروش این کتابها وجهه علمی ندارد و بیشتر به نوعی تجارت تبدیل شده است و ابزار کمک آموزشیِ غیراستاندارد، ممکن است در یادگیری دانش آموزان اختلال ایجاد کند.

وی با اشاره به لازمه طراحی سوالات امتحانی از کتاب های مصوب وزارت آموزش و پرورش در ارزشیابی دانش آموزان، تاکید کرد: کتاب های درسی در مدارس، بعنوان منبع اصلی آموزش و یادگیری است و الزام معلمان به خرید کتاب‌های کمک درسی و تدریس آن در ساعات رسمی بدون رضایت دانش آموز و اولیا، به بهانه آمادگی برای امتحانات و طرح سوال از کتاب غیر مصوب در  مدارس، غیر قانونی است.

ورودی گفت: اگر گزارشی از مدارس استان مبنی بر اجبار دانش آموزان برای خرید کتب کمک درسی دریافت کنیم با معلم متخلف و مدیر مدرسه طبق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد