سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73624
|
20:14 - 1396/09/23
نسخه چاپی

استاندار اردبیل مطرح کرد:

تدوین راهکارهای ویژه توسعه برای شهرستان‌های استان

تدوین راهکارهای ویژه توسعه برای شهرستان‌های استان
بهنام‌جو، استاندار اردبیل گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تدوین راهکارهای ویژه توسعه شهرستان‌های استان هستیم و قطعا برای قابلیت‌های موجود در گرمی نیز برنامه‌هایی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،حجت الاسلام و المسلمین یدالله صفری، امام جمعه گرمی در شورای اداری این شهرستان که با حضور مهندس بهنام‌جو، برگزار شد؛ خطاب به استاندار اردبیل، گفت: اگر از شما سوال شود پس از 12 سال که در گرمی حضور می‌یابید، چه اتفاقاتی از نظر توسعه در این منظقه رخ داده‌است؟ قطعا پاسخ قانع کننده‌ای در این زمینه ندارید.
وی ادامه داد: شهرگرمی بدلیل پتانسیل ویژه آب و هوایی وطبیعت بکر و زیبا و دارا بودن مردمان باصفا زبانزد است؛ اما بخاطر سوء مدیریت، بی‌توجهی‌ها و بی‌عدالتی‌ها در طول سالیان، چیزی به آن افزوده نشده است و این آزاردهنده است.
حجت الاسلام و المسلمین صفری اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات اساسی در استان ما نفوذ سیاست‌مداران در کارهای تخصصی است که باعث می‌شود تصمیم گیری‌ها برای پروژه‌های مختلف غیراصولی و غیرکارشناسی باشد.

فرماندار گرمی: ۳۳۰ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۴۴ میلیارد تومان در گرمی درحال انجام است
مهندس امامی، فرماندار شهرستان گرمی نیز در این مراسم در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان گفت: در حال حاضر ۳۳۰ پروژه در مجموع با اعتبار بالغ بر ۴۴۴ میلیارد تومان در حال انجام است که اهم این پروژه‌ها شامل احداث سدهای عمارت، تازه‌کند، پایاب سد گیلارلو و عمارت، مجتمع آب شرب موران،‌ شهید بالازاده و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری می‌باشد.
وی ادامه داد: پایاب ۳ هزارو ۷۰۰ هکتار از سد عمارت با اعتبار بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار است و احداث سد سینه‌سر و ۴ سد معیشتی در حوزه آبریز بالهارود با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان برای انتخاب پیمانکار به مناقصه رفته است.

 

نماینده مردم گرمی خطاب به استاندار: با مدیران سنگ‌انداز، برخورد قاطع و شفافی داشته باشید
میرزاده، نماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای  اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: جناب استاندار شما را بخدا قسم با مدیرانی که سنگ اندازی‌های زیادی پای سرمایه‌گذاران می‌کنند و مشکلات اجتماعی مختلف را با حمایت نکردن از سرمایه گذار ببار می‌آورند، برخورد قاطع و شفافی داشته باشید و ملاحظه‌کاری دراین خصوص را کنار بگذارند.
وی خطاب به مدیران کل استانی گفت: اگر تا روز یکشنبه هفته آینده در خصوص وضعیت پروژه های محتلف گرمی خبر خوشی داشته باشند بنده از تذکر به وزرای مربوطه در مجلس صرف نظر خواهم کرد.

 

 

استاندار اردبیل مطرح کرد: تدوین راهکارهای ویژه توسعه شهرستان‌های استان
بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای تدوین راهکارهای ویژه توسعه شهرستان‌های استان هستیم و قطعا برای قابلیت‌های موجود در گرمی نیز برنامه‌هایی داریم.
وی با بیان اینکه اجرای سریع پروژه‌های راهسازی مطالبه اهالی منطقه است، تصریح کرد: در صورت اینکه پیمانکار راه گرمی به موران تا یک ماه آینده نسبت به تکمیل این راه اقدام نکند، راه و شهرسازی نسبت به خلع ید و واگذاری این پروژه به پیمانکار دیگر اقدام کند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه نباید کاری کنیم سرمایه‌گذار دلسرد شود، اضافه کرد: پروژه احداث گاوداری و صنایع وابسته که بدون تسهیلات در شهرستان گرمی در مرحله احداث قرار دارد، باید با تسهیل امور توسط دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر کلنگ زنی شود.
وی حل مشکل احداث تصفیه خانه آب روستایی و مطالعه فاضلاب شهرک ولیعصر(عج) را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های مرتبط به صورت عملیاتی مشکل فاضلاب این شهرک را که به یک معضل بهداشتی تبدیل شده است را مرتفع سازند.
بهنام جو گفت: اختصاص زمین برای ایجاد اردوگاه آموزشی در این شهرستان با هماهنگی راه و شهرسازی و فرمانداری و تکمیل مجتمع رفاهی فرهنگیان تا دهه فجر در دستور کار آموزش و پرورش باشد.

انتهاي پيام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد