سرویس: مذهبی
کد خبر: 73630
|
14:10 - 1396/09/24
نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمين دكتر صفري:

خشونت و افراط گرایی با اسلام سازگاری ندارد

خشونت و افراط گرایی با اسلام سازگاری ندارد
امام جمعه گرمی گفت: آستانه تحمل مردم در جامعه پایین آمده و متاسفانه خشونت در بین افراد جامعه رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،حجت الاسلام و المسلمین صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز ترور شهید دکتر محمد مفتح در 27 آذر که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، گفت: اگر تفکر اخلاقی خدامحور باشد بی شک در تمامی حوزه های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... نیز خدا محور خواهد بود و افراد جامعه هم در راستای صلح آمیز بودن جهت سود رساندن و منفعت به جامعه اسلامی و هم نوعان خود تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وحدت به معنای داشتن مبنایی مشترک است، اظهار کرد: وحدت یعنی وجود اهداف کلان مشترک و اهداف جزئی متفاوت؛ و البته وحدتی که ما به دنبال آن هستیم یعنی مقصد واحد با راهکارهای متنوعی که می تواند داشته باشند.

امام جمعه گرمی با اشاره به روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری هم گفت:  اسلام دین مهربانی و به‌دور از خشونت است اما متاسفانه آستانه تحمل افراد جامعه ما پایین آمده و خشونت در جامعه ما رشد داشته است.

وی افزود: خشونت و افراط گرایی با اسلام سرسازگاری ندارد؛ اسلام بر اساس مودت، رحمت و نفی خشونت پایه گذاری شده است و ما باید با در نظر گرفتن این موضوع و تقویت احکام و آداب و رفتار اسلامی در جامعه محبت و مهربانی را در بین افراد جامعه تقویت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری گفت:‌ در دنیای امروزی، تا حدی افراد جوامع مختلف درگیر قدرت و ثروت شده که در بسیاری از مواقع  امکان زندگی با آرامش، صلح و اطمینان را از آنان سلب کرده است و ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برای بدست آوردن آرامش واقعی نه بدنبال قدرت و ثروت بلکه بدنبال کمک و حل مشکل هم نوعان خود باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد