سرویس: اردبیل
کد خبر: 73649
|
10:59 - 1396/09/25
نسخه چاپی

یک روانشناس خانواده تشریح کرد؛

بهترین نحوه برخورد والدین با کودکان لجباز

 بهترین نحوه برخورد والدین با کودکان لجباز
یک روانشناس خانواده در اردبیل بهترین نحوه برخورد والدین با کودکان لجباز را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر، مریم گوزل‌زاده در خصوص بهترین نحوه برخورد والدین با کودکان لجباز در اردبیل، اظهار داشت: این روزها اکثر پدر و مادرها به جایی رسیده اند که در جدال بین خواسته های خود و فرزندان، این فرزندان آنها هستند که پیروز شده اند.

 

وی گفت: با این حال هنوز بسیاری از والدین، مهارت های کنترل مناسب برخورد با کودکان لجباز را نیاموخته‌اند، شکی نیست که منطقی بودن با کودک_لجباز کار سختی است و گاهی اوقات صبر شما به پایان می رسد.

 

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات لجبازی راه‌هایی وجود دارد تا خانه شما را از یک منطقه جنگی به بهشتی آرام تبدیل کند، آگاه باشید که اجرای این راهکارهای مادر و کودک از دوزان کودکی نتایجی کارآمدتر به همراه خواهد داشت.

 

وی در خصوص اینکه آگاهی از لجبازی کودکان به والدین کمک بسیاری می کند، گفت: لجبازی در کودک کاملا طبیعی است. هر کودکی تا حدی لجبازی می کند، چون این طبیعت آنهاست که اطرافشان را آزمایش کنند و بفهمند که تا کجا می توانند پیشروی کنند. با این حال، بچه ها حد و مرز خود را نمی شناسند و این وظیفه والدین آنهاست که محدودیت ها را برای آنها مشخص کند. اینجاست که نقش مدیریتی پدر و مادر شروع می شود که هرچه زودتر باشد، بهتر است.

 

گوزل زاده در مورد اینکه راه حل چیست؟ افزود: نظم موثر، بهترین راه پیشگیری و همکاری با یک کودک لجباز است. در رفتار با کودک باید ثابت قدم بود. یعنی اینکه شما و همسرتان باید از قبل، در مورد اینکه فرزندتان مجاز به انجام چه کارهایی است و چه کارهایی را نباید انجام دهد، هماهنگ باشید.

 

کارشناس روانشناسی بیان کرد: باید بدانید، در صورتیکه فرزندتان ازحد خود تجاوز کرد چگونه با او برخورد کنید. در مورد لجبازی کودکان نیاز به هماهنگی قبلی دارد. وقتی کودک کار خطایی انجام می دهد نباید یکی از شما کودک را دعوا کند و دیگری از او حمایت کند.

 

وی اظهار داشت : وقتی کودکی لجبازی می کند، آرام اما محکم و ثابت قدم باشید.داشتن برنامه ریزی روزانه برای کودک باعث می شود تا شرایطی که باعث تنش شده کم شود و کودک بفهمد که شما چه توقعاتی از او دارید.

 

کارشناس روانشناسی بیان کرد: والدین نباید در مورد تنبیه کودکشان خیلی سهل انگار یا خیلی خشن عمل کنند. هر دو عملکرد نتایج ناخوشایندی خواهد داشت. اگر کودکی بدون آنکه فرصت کافی برای تصمیم گیری داشته باشد، جواب منفی بشنود هرگز قادر نخواهد بود که برای خود تصمیم بگیرد یا نظر بدهد. بهترین راه برای مهار کودکی که بر سر مسئله ای پافشاری می کند.

وی در ادامه بیان کرد:  اول: آرام اما محکم و قاطع به فرزندتان بگویید که به رفتارش خاتمه دهد و دوست ندارید که این کار تکرار شود چون به هیچ وجه آن را نمی پذیرند دوم: اگر از کار خود دست برنداشت به کودکتان بگویید اگر به کارش ادامه دهد، تنبیه خواهد شد. اخطار و آگاهی دادن از مراحل مهمی بشمار می رود.

سوم: در آخرین مرحله اگر کودک به خواسته شما عمل نکرد باید تنبیه شود. اما بهتره در مورد چگونگی تنبیه هم اطلاعاتی کسب کنید که خود جای بحث دارد. کنترل همیشگی از سوی والدین مادر و کودکی شخصیت کودک را ضعیف می کند. از سوی دیگر اگر کودک به حال خود رها شود یا به ندرت از سوی والدینش راهنمایی شود و همیشه راه خودش را برود نتیجه آن کودکی خواهد بود غیرقابل کنترل، که حرف والدینش هیچ تاثیری بر او ندارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد